Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Въпреки сделката с Amazon, Джеймс Бонд остава на голям екран

Въпреки сделката с Amazon, Джеймс Бонд остава на голям екран

Въпреки че технологичният гигант Amazon закупи кино студиото Metro-Goldwyn-Mayer (MGM), всички бъдещи филми за Джеймс Бонд все пак ще продължат да се прожектират в кината.

Това обявиха от компанията на Джеф Безос във връзка с придобитите филмови франчайзи.

Филмовото студио MGM е собственик на правата за филмите за Агент 007, а след като сделката, чиято стойност се оценява на 8,45 млрд. долара, се осъществи тази седмица, тези права ще отидат в ръцете на Amazon.

Продуцентите на филмите за Джеймс Бонд - Барбара Броколи и Майкъл Уилсън - обаче подчертават, че сделката не означава, че всички бъдещи заглавия от франчайза ще са насочени единствено към стрийминг услугата на Amazon.

"Ангажирани сме да продължим да правим филми за Джеймс Бонд за световната кино публика", казват те в официално изявление.

Правата върху разпространението на филмите за Бонд бяха споделени между MGM и Eon Productions, която се управлява от Броколи и Уилсън.

Барбара Броколи е дъщеря на оригиналния продуцент на Джеймс Бонд - Къби Броколи, като тя и Уилсън все още имат творчески контрол върху героя.

След сделката с Amazon, делът на MGM вече е преминал към стрийминг гиганта, но Броколи и Уилсън ще запазят творчески контрол над франчайза, включително и върху това кой ще играе любимия таен агент на кралицата, както и в каква посока ще поемат филмите.

Затова Amazon няма да има свободата да използва франчайза по начина, по който Disney например може да разполага с вселената на "Междузвездни войни" след закупуването на Lucasfilm.

Според договорката сега Amazon Prime ще излъчва всички бъдещи филми за Джеймс Бонд, но те ще бъдат прожектирани и по кината. Все още не е ясно дали ще има първо прожекции в кината по света, или филмът ще излиза по едно и също време в платформата и на кино.

Следващата част от франчайза - No Time To Die, която трябва да е и последният филм с Даниел Крейг, трябва да бъде пусната в кината във Великобритания на 30 септември и в САЩ на 8 октомври. Филмът претърпя поредица от забавяния, включително и заради коронавируса, като той трябваше още през 2019 г. да се е появил на екран.

Какво получава обаче още Amazon от тази си сделка с MGM? Филмовата компания разполага с един от най-богатите каталози в Холивуд, като в него се включват над 4000 филмови заглавия и над 17 хил. сериала.

Тук попадат филмите за Роки, "Професия Блондинка", "Розовата пантера", "Томб Райдър", "Първичен инстинкт", "Робокоп", "Мълчанието на агнетата" и др.

Сред сериалите пък се открояват имената на "Фарго", "Викинги", "Историята на прислужницата", както и франчайза по "Старгейт". Повечето ще преминат към стрийминг услугата на Amazon, въпреки че някои са обвързани със съществуващите сделки с телевизионни оператори.

"Очакваме с нетърпение да преосмислим и разработим подробния каталог на MGM", заяви шефът на Amazon Джеф Безос в сряда.

Той обясни, че идеята зад придобиването е много проста - огромният каталог на MGM ще се впише добре в амбициите на Amazon Studios, като оттам възнамеряват да възродят някои от старите филми и сериали на MGM. 

 

Най-четените