Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Живееше на доматена супа и “Марлборо” заради “Белязаният”, а Ал Пачино не я искаше във филма

Как Мишел Пфайфър спечели уважението на своя колега от "Белязаният"
Как Мишел Пфайфър спечели уважението на своя колега от "Белязаният"

В кариерата на Мишел Пфайфър има един повтарящ се момент, който се превърта отново и отново без значение от нарастването на актьорския ѝ авторитет. Всеки път, когато звездата хване сценарий, през ума ѝ механично минава мисълта: "Няма да се справя с това".

Актрисата има силно развит инстинкт за самокритичност и през кариерата ѝ мнозина режисьори, продуценти и колеги са се възползвали от слабостта ѝ. Един от тези хора е и Ал Пачино.

В началото на 80-те, когато все още търси своето място в Холивуд, Пфайфър получава сценария на филма "Белязаният" - едно от заглавията, задължителни за всеки киноман днес, и решава да се яви на прослушване за ролята на изкусителната Елвира, съпругата на латино гангстера Тони Монтана (Пачино).

Актрисата очаквала, че ще прочете няколко реплики пред режисьора Браян де Палма, евентуално ще си партнира с Ал Пачино, който е избран за главната роля без кастинг и тъй като актьорското ѝ самочувствие по това време е нулево, предположила, че с няколко любезни реплики ще ѝ покажат вратата, без повече да ѝ се обадят.

Пристигането на прослушването обаче се оказало само миниатюрна стъпка пред одисеята, която Де Палма, Пачино и продуцентът на "Белязаният" Мартин Брегман готвят за главната актриса.

"Процесът беше дълъг и изтощителен. Мисля, че някъде два или три месеца се явявахме безброй пъти на прослушване. Струваше ми се, че това ще продължи цяла вечност", споделя Пфайфър в "Шоуто на Джими Фалън".

Изглеждало, че цедката за ролята наистина е ситна, но това, което Мишел не знаела тогава, е, че между триадата Де Палма, Пачино и Брегман е имало дълбоко разногласие относно образа на Елвира.

Изпълнителният продуцент на "Белязаният" си представял, че кокаинозависимата героиня трябва да се вписва във всяка от характеристиките на трофейната съпруга - да е млада, изумително красива, фантастична жена, по която всеки мъж би се загледал.

Когато Мартин Брегман вижда Мишел Пфайфър да влиза през вратата, веднага разбрал, че точно така трябва да изглежда Елвира. За негов късмет, между актрисата и Ал Пачино има моментална химия.

Звездата, която трябва да изиграе Тони Монтана, обаче не е на същото мнение. В представите си Пачино се виждал на екран с Глен Клоуз и настоявал именно тя да бъде избрана за ролята на Елвира.

Но Брегман настойчиво отхвърлял предложението му, тъй като не виждал Клоуз като "материалистичното бимбо", което да се омъжи за Тони Монтана.

Сценаристът на "Белязаният" Оливър Стоун си спомня и че продуцентът е бил доста остър в изказа си относно възможността Глен Клоуз да изиграе Елвира.

"Казваше, че лицето ѝ е като на кон", припомня си Стоун коментарът на Брегман за Глен Клоуз пред Entertainment Weekly. А относно идеала на продуцента за Елвира, сценаристът смята, че Мартин Брегман е търсил актриса, която физически прилича на съпругата му Корнелия Шарп.

В течение на прослушванията Браян де Палма склонява да се спрат на новобранка като Мишел Пфайфър, но Пачино продължавал да упорства и да демонстрира пред младата си колежка, че не я иска във филма.

А киселото му поведение пред Пфайфър задействало инстинкта ѝ, че не е достатъчно талантлива за киното.

"Бях много млада и много ужасена. Знаех, че той (бел. ред. Ал Пачино) не ме иска и това ме вцепеняваше. Накрая Браян де Палма, който беше много мил и наистина искаше да получа ролята, дойде и ми каза: "Съжалявам, но играеш зле. Какво се случва? Така няма да се получи, скъпа", разказва актрисата.

Няколко седмици след тази забележка екипът на филма отново ѝ се обажда и я кани на скрийн тест с Пачино. Избрана е сцената в ресторанта, където Елвира и Тони се обиждат един друг.

"Трябваше да се завлека насила дотам, понеже след думите на Браян, мислех, че мъчението е свършило. Но отидох и вече не бях уплашена. Бях убедена, че няма какво да губя и се вживях в сцената. Буквално откачих, започнах да хвърлям чинии. Когато казаха "стоп", погледнах към пода и видях кръв. Реших, че съм се порязала, но се оказа, че съм порязала Ал Пачино", споделя актрисата.

Тази освободеност пред Де Балма ѝ осигурява участието в "Белязаният", но не прави снимките по-леки. Пред The Hollywood Reporter звездата разказва, че не е минавал ден, без да ѝ се крещи и да си ляга с плач в хотелската стая.

Отдадеността на Мишел Пфайфър в "Белязаният" се оценява едва след неговата премиера, тъй като зрителите виждали Елвира и Тони като герои с еднаква тежест в историята. С лека ръка пренебрегнали, че по това време единият актьор е филмова звезда, а другият е познат от комедията "Брилянтин 2".

Аудиторията на "Белязаният" върло защитава изпълнението на Пфайфър през годините. Реагира и изключително остро при отбелязването на 30-годишнина от филма, когато журналистът Джес Корнблът задава сексистки въпрос на звездата.

"Като баща на дъщеря, искам да те попитам колко килограма тежеше по времето на филма?", бе въпросът на Корнблът, който публиката в залата масово освирка.

Мишел запази самообладание и с усмивка посочи, че "един джентълмен не бива да пита една дама за теглото ѝ", но призна, че е отслабнала драстично за ролята.

"Стараех се да отслабвам, защото играех кокаиново зависима жена. Подложих се на тежък глад. Дори си спомням как членове на екипа ми носеха бейгъли, защото се страхуваха за мен. Бях плашещо слаба. Мисля, че по това време живеех само на доматена супа и "Марлборо", отговори актрисата.

Изненадващо за Пфайфър, в разговора се включи Ал Пачино, който посочи пред журналиста, че изпълнението на Мишел като Елвира е един от най-здравите лостове на филма. Пачино каза, че през цялото време тя е била отдадена на работата си и посветена на играта, което я прави една от най-впечатляващите актриси, с които е работил.

Въпреки че при запознанството им е правел всичко по силите си да я изгони от "Белязаният".

 

Най-четените