Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Виваком, "София ден и нощ" и "Съдби на кръстопът" влизат в Биад

"Победата е навик"
"Победата е навик"

Няма лоша реклама, е казал народът. Има обаче такава, която, колкото и популярно да направи името ти, едва ли ще го възвиси особено. Спомнете си за Алпийска фирма „Дъглас”.

„Виваком” реши да влезе с бутонките в надпреварата за „няма лоша реклама” с 15-минутно видео, в което хора с лоша дикция и артикулация говорят без почивка по телефона (дори и под душа), тичайки напред-назад в секси дрехи. Разбира се, добавяме малко гола плът, бизнес клишета от типа на „Не всичко е пари, важно е доверието” и ето ти вайръл реклама, която да превърти интернет с по-висока скорост и от трейлъра на „50 нюанса сиво”.

Клипът е направен за вътрешна корпоративна комуникация и излъчен за "надъхване" на служителите по време на последния им тиймбилдинг. Първа грешка - през 2016 вътрешна комуникация просто НЯМА, още по-малко при фирма с хиляди служители. Ако от компанията не са очаквали, че мини-филмът ще се появи в публичното пространство, значи не са телеком, а прост мобилен оператор. През 2016 важи правилото: Никога не показвай на служителите нещо, което не искаш клиентите да видят.

Идеята на видеото е да покаже мениджърите на компанията си като обикновени хора, които от сутрин до вечер се грижат за доброто на клиентите си, докато междувременно се сблъскват с какви ли не трудности. Проблемът е, че когато се опиташ да вкараш обикновени хора в псевдофилмово клише, получаваш чалга клип, но без музиката.

Видеото представлява смеска между „София ден и нощ” (само че без риалити частта), „Съдби на кръстопът” (без елемента "лично интервю") и американски екшън (но без екшъна и ефектите).

От компанията са оценили недостатъците му едва след публикуването му от профил във VBox7 – след първите потребителски реакции. Вместо да потърсят начин да обърнат недостатъците му в своя полза, от компанията допускат втора грешка в рекламната си комуникация – опитват се да го скрият. Публикуваш ли нещо в интернет, то никога няма да изчезне, независимо от колко канала го изтриеш. И това е основно правило в мрежата.

След видеото поне можете да визуализирате хората, които нонстоп ви звънят, предупреждавайки, че разговора се записва, за да ви предлагат нови ултраоферти, докато само чакате да ви изтече договорът. Ясна ви стана и причината за това - да финализират месеца, да завършат тримесечието, да си вземат големите пари в края на шестмесечието и да си направят един хубав тиймбилдинг. Където за награда да им прожектират въпросното видео.

От изтичането има и позитивен ефект - за първи път от много време името на „Виваком” се споменава не заради скандали със собствеността или слаба мрежа. Бонус за служителите - на новогодишното празненство вероятно ще им спестят още едно "надъхване". Полза би могъл да извлече и мениджмънта на компанията. Като промени стратегията си на гонене на таргети и постави клиентите в центъра на вниманието. Резултатите ще дойдат сами.

Да, знам, всички така казват, но от Виваком могат да го декларират, нали са телеком?

 

*Текстът беше коригиран в частта: Видеото представлява смеска между „София ден и нощ" (само че без риалити частта), „Съдби на кръстопът" (без коментара на психоложката) и американски екшън (но без екшъна и ефектите). Причина е объркването на предаването "Съдби на кръстопът" с "Истински истории", където има коментар на психолог.

 

Най-четените