По всичко изглежда, че в бъдеще не само в социалните мрежи, но и в традиционните медии ще виждаме все повече и повече женски фигури, които са доста далеч от "перфектната форма", каквото и да значи това в последните години.
Слабата и висока руса мацка с мерки "90 на 60 на 90" отдавна е някъде в миналото. Нещо повече - слабата мацка изобщо сякаш е някъде в миналото.
Поредното доказателство за това е решението на една от най-големите компании за стокови фотографии с архив от 80 милиона изображения Getty Images да пусне нова имиджова колекция със заглавието "Без извинения".
Заедно с популярния женски моден и лайфстайл портал "Refinery29" Getty започват новата фотографска серия, която цели да засили разнообразието на женски форми в изображенията, използвани в медиите и рекламните агенции по света.
"Aко в социалните мрежи тази тема от години се налага, то традиционните медии са малко по-тромави откъм промяна.
Развълнувани сме да разширим партньорството си с "Refinery29" и да създадем заедно колекция, която позволява истинската женственост на милениалите да бъде представена по-обективно и без извинения в информационната среда" - казва Пам Гросман, директор "визуални тенденции" в Getty.
Колекцията ще включва 4 теми: уникална красота, мода за всички, секс и интимност и женско здраве.
Getty споделят, че през последната година са забелязали промяна в посоката на търсене на изображения в сайта, която още повече ги мотивира за реализиране на тази инициатива.
Покачили са се търсенията на необработени изображeния, както и на такива, които показват "истински тела".
Любопитно е, че търсенията по отношения на теми, които традиционно са приемани за табу, като "менструация" да кажем, също са се покачили, което сигнализира за промяна в коментирането и подхода към тези въпроси.
"Исторически погледнато, жените, които са влизали в рекламната индустрия и медиите, е трябвало да бъдат високи, слаби, бели, хетеро и лишени от всякакви недостатъци.
Представителките на поколенията Y и Z, или с други думи казано - милениалите и онези, които идват след тях - са изключително различни като визии. Затова са необходими автентични изображения, които да отговарят на това разнообразие.
Целим да преобърнем наложените стандарти за красота като предложим необработени и реалистични снимки на медиите, за да успеят те да представят тези важни поколения реалистично и да се свържат с тях по-добре" - коментира съоснователя на "Refinery29" Пиера Джеларди.