Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Българска компания стои зад сайта на BBC за Рио 2016

"Онтотекст" работи за някои от най-големите медийни компании
"Онтотекст" работи за някои от най-големите медийни компании

Уебсайтовете BBC Sports и Olympics 2016 на британската медийна група BBC, които отразяват Олимпийските игри в Рио де Жанейро, са базирани на технология на българската компания за семантичен софтуер „Онтотекст". Системата улеснява значително обогатяването, както и достъпа до свързано съдържание за спортния форум, който ще продължи до 22 август.

„Онтотекст" има дългогодишна експертиза в областта на издателския и медиен бизнес, а сред клиентите й в този бранш освен BBC, са още Press Association, Euromoney и др. Британската медийна група доверява управлението на данните и съдържанието си на разработената от българския екип семантична база GraphDB.

Технологията вече доказа своите предимства при динамичното публикуване на съдържание на сайта, отразяващ предишните летни Олимпийски игри в Лондон през 2012 г., както и отделни уебсайтове, посветени на европейски и световни първенства по футбол. Концепцията за свързани данни и свързано съдържание е в основата на информационната архитектура на BBC и „Онтотекст" е техният предпочитан доставчик на решения за свързани данни още от 2008 година. „Онтотекст" е част от групата на „Сирма Груп Холдинг" АД, която наскоро успешно приключи кампанията си за първоначално публично предлагане (IPO) на Българската фондова борса (БФБ-София).

„Спортен форум с мащабите на Олимпийските игри в Рио, който обединява огромен брой дисциплини и участници, е много добра възможност за демонстриране практическата полза от свързани данни.

Използването на семантични технологии прави уебсайта на BBC много по-полезен за потребителите, предоставяйки им богато свързано съдържание в контекста на темата, която ги интересува и много по-лесен за управление от редакторите", казва Милена Янкова, маркетинг мениджър на българската компания.

 

Най-четените