Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Дейвид Огилви - мъжът, "създал" търговската марка

Шотландецът е първият, дал определение за търговска марка, което се използва и до днес
Шотландецът е първият, дал определение за търговска марка, което се използва и до днес

Историята на Дейвид Макензи Огилви започва на 23 юни 1911 г. във Великобритания. Kaто младеж, той работи като помощник в кухнята на хотел и като търговски пътник. Пo това време пише ръководство за продавачите на печките „Ага", които той самият е предлагал от врата на врата. Години по-късно списание „Форчън" нарича това ръководство „Най-добрият наръчник по продажбите, писан някога".

През 1938 г. Oгилви емигрира в САЩ, където работи за разузнаването по време на Втората световна война, за кратко притежава ферма в Ланкастър, Пенсилвания, и след като се мести в Ню Йорк, основава собствената си рекламна агенция. Агенцията бързо успява да спечели доверието на водещи търговски марки, като „Шел" му поверяват рекламата си за цяла Северна Америка.

Шотландецът е първият, дал определение за търговска марка, което се използва и до днес. Рекламите му се отличават с креативност, ефективност и нестандартен подход. Много от продуктите, за които е изготвял реклами преди десетилетия, днес са известни по целия свят корпоративни марки. Наричан е „Бащата на рекламата" и е удостоен с Ордена на Британската кралица. Умира на 21 юли 1999 г. в замъка си в Тофу, Франция.

Дейвид Огилви старитира с рекламна агенция с трима души и успява да създаде една от най-големите рекламни империи в световната история. Днес Оgilvy & Mather има над 450 офиса в 169 страни и е пример за еволюцията на мисълта, таланта и бизнес етиката на един човек, които се превръщат в корпоративна култура и определят бизнес стратегии за редица поколения. Дейвид работи неуморно, за да докаже увереността си, че работата на агенцията е да направи реклама, която продава, а рекламата, която продава, е тази, която изгражда бранд. Вече 60 години, офисите на Огилви в целия свят практикуват това, което той проповядва, за да изграждат някои от най-силните брандове в света.

Той е един от класиците на рекламата през ХХ век, лице на цяло поколение, а книгата му и до днес е своеобразна библия на рекламистите.

Сега за първи път на български излиза книгата му „Огилви за рекламата" (ИК „Изток-Запад").

Това е едно от сред най-четените и авторитетни издания в света на рекламния бизнес. Oт десетилетия това е задължително четиво за всички, занимаващи се с реклама, в което aвторът споделя личен опит и дава безценни съвети от кухнята на рекламния бизнес. Той ясно очертава стъпките за навлизането в бизнеса и най-добрите подходи за разпространение на продукта. Според Дейвид Огилви най-съществено е наличието на големи идеи за реклама, защото и най-доброто изпълнение не може да компенсира липсата на добра идея. Въпреки че книгата е писана много преди епохата на интернет, тя остава безценен и основополагащ източник на информация и до днес.

Официалното представяне на книгата „Огилви за рекламата" ще се състои на 13 септември (вторник) от 18:30 ч. в градината на The Bookies.

 

Най-четените