Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

ТВ рекламата, която разбива рекорди и нерви

Ако рекламният ти клип счупи някакъв рекорд, това помага да се говори повече за продукта ти. Дори да не е с добро. Снимка: YouTube
Ако рекламният ти клип счупи някакъв рекорд, това помага да се говори повече за продукта ти. Дори да не е с добро.

Дори човек да успее да попадне на нещо интересно по телевизията – любопитно предаване или филм, който не е бил излъчван 50 пъти за последните 2 години, винаги идва моментът, в който започват рекламите. Те са неизбежното зло, ако искаме да се радваме на телевизионното съдържание.

Понякога могат да бъдат и полезни, а дори и интересни и забавни. В повечето случаи обаче рекламните блокове са отегчителни до такава степен, че или сменяш канала, или направо си намираш ново занимание.

Има случаи, в които рекламите на дадени продукти умишлено целят да се сдобият и с рекорд – най-дълга, най-кратка, най-скъпа реклама.

По този начин се привлича допълнителен интерес към продукта, който се рекламира. Точно за тези рекорди и тяхното поне частично безумие ще ви разкажем днес.

Защото ако си мислите, че рекламите у нас са дълги, сериозно се заблуждавате.

Според книгата за рекорди на Гинес, най-дългата телевизионна реклама в историята е продължила 13 часа, 5 минути и 11 секунди.

Става дума за реклама на сандвича Smokehouse Brisket на американската верига за бързо (иронията...) хранене Arby's. Рекламата е излъчена между 24 и 25 май 2014 г. по местния канал My9 KBJR-TV в Дълют, Минесота, САЩ.

По-депресиращо е съдържанието на този сякаш безкраен рекламен спот. През по-голямата част от тези 13 часа хората са имали възможност да наблюдават как сурова телешка пържола се опушва.

В края на процеса по опушването, готвач взима месото, за да приготви с него сандвич.

Грандиозен финал, без съмнение. Не създателите на рекламата заслужават похвали, а всеки, който си е причинил това да гледа рекламата.

Но спокойно – всички, които са пропуснали грандиозното телевизионно събитие имат възможност да го гледат колкото пъти по 13 часа имат на разположение, тъй като от веригата са качили рекламата в своя YouTube канал.

Там тя е гледана над 150 хиляди пъти. Простете – пускана е над 150 хиляди пъти, но е съмнително колко точно пъти е била изгледана от край до край.

Единственото забавно нещо са коментарите на потребителите. След обичайния култ „Пак е по-добре отколкото да гледаш Twilight” и често срещаното „Какво правя с живота си?“, някои хора обръщат внимание и на съдържанието на рекламата. Като например потребител, който посочва, че след 13 часа опушване готвачът е приготвил сандвича без ръкавици.

Други посочват любимите си моменти от 13-часовата визуална наслада (от гледането на която най-вероятно все някой е огладнял).

Естествено, идеята най-вероятно е била покрай рекорда да се шуми повече за сандвича. Именно в това е усилието за рекорди – не толкова за самия рекорд, а за допълнителната реклама, която продуктът ще получи по този начин.

Но в сферата на телевизионните реклами има и други рекордьори. По-спорен е въпросът за това коя е най-кратката реклама на света, тъй като в книгата с рекорди на Гинес няма такъв официален рекорд.

Популярната версия е, че това е излъчената на 29 ноември 1993 г. реклама на шоколадовите бонбони Frangos. Тя е излъчена по KING-TV, клон на NBC в Сиатъл.

Рекламата е дълга 1/14 от секундата и има едва 4 кадъра, излъчването на всеки от които е струвало на компанията по 948 долара.

В същото време от канадския музикален канал MuchMusic твърдят, че тяхна реклама от 2002 г. всъщност е по-кратка. Тя е дълга едва половин кадър или около 1/60 от секундата. Заснета е в 12 различни варианта с „участието“ на различни лица на телевизията. Вероятно за да не се разсърди някой.

Въпреки всичко никой не се стреми чак толкова към кратките реклами. Все пак идеята е продуктът или услугата ти да бъдат видени и запомнени. За това всъщност може да стигне и една реклама с нормална дължина, стига тя да допадне на зрителите.

Такъв е случаят с най-дълго задържалата се на телевизионен екран реклама. Тя се казва „Thank you” и е на компания за автомобилни гуми. Излъчена е за пръв път през 1975 г., а продължава да се върти и до днес в различни части на САЩ. В рекламата възрастна жена хвърля нежелана от нея автомобилна гума през стъкления прозорец на Discount Tires.

Други реклами сами по себе си са произведения на изкуството, които с успеха си засенчват самия продукт. Вероятно такъв е случаят и с най-награждаваната телевизионна реклама в света.

Тя е на модел дънки на Levi's и печели 33 награди през 1995 г., сред които Златен лъв за френския режисьор Майкъл Гондри. Освен на реклами-отличници, Гондри е режисьор и на клипове към песни на Шерил Кроу, Rolling Stones, Бьорк и Chemical Brothers.

В крайна сметка обаче всичко опира до пари. Така стигаме до най-големия актьорски хонорар на минута за участие в ТВ реклама. Рекордът e 928 800 долара.

Толкова е получила актрисата Никол Кидман за всяка минута от реклама на парфюм на Chanel през декември 2003 г. В нея Кидман, облечена в стил, наподобяващ този на Мерилин Монро, е преследвана от папараци. Общият хонорар на австралийската актриса е бил около 3,71 милиона долара. Рекламата е режисирана от режисьора Баз Лурман (Мулен Руж, Великият Гетсби) и е заснета в Сидни.

Това е и най-скъпата реклама в историята - струва общо 33 милиона долара.

Говорейки си за пари, за финал оставихме историята – първият момент, в който някакъв продукт е бил рекламиран на екран; практика, която ще измъчва зрителите по света и до днес.

Първата телевизионна реклама е излъчена на 1 юли 1949 г. в 14:29 ч.

Това става в ефира на нюйоркския канал WNBT-TV (познат сега просто като NBC). Рекламата е дълга 10 секунди, излъчена е преди бейзболен мач и рекламира марката часовници Bulova.

За нея компанията плаща едва 9 долара.

 

Най-четените