IAB България обяви новия си Управителен съвет, който ще ръководи организацията през 2026 г. Това стана след проведеното на 18 септември Общо събрание.
Мариан Найденов (Prodesign) бе преизбран за председател. Неговият мандат се свързва със стабилизиране на позициите на организацията през последните две години.
Към Управителния съвет се присъединяват още Дария Сърменова-Илиева (Argent Group) като заместник-председател, както и Ангел Искрев (proof.), Христо Николински (eTarget), Зоя Василева (bTV), Анелия Ангелова (Economedia), Илияна Захариева (A1), Боян Иванович (Yettel) и Константин Терзиев (Teva Pharmaceuticals).
Основен приоритет за новото ръководство е възстановяването на метриката в дигиталната реклама AdEx Benchmark Report - стратегически инструмент, който ще върне на пазара релевантните данни за състоянието и динамиката на дигиталната реклама в България, обясняват от IAB България.
Докладът ще обхване информация за 2024 и 2025 г., като публикуването му е планирано за второто тримесечие на 2026 година.
Процесът се ръководи от работна комисия по метрики, ръководена от Лазар Малаков (Aleph Holding), в която участие вземат медии, агенции и рекламодатели.
IAB разглежда AdEx Benchmark Report като ключова стъпка към връщането на прозрачността, измеримостта и обективната база за планиране в сектора.
"IAB България се ангажира да предостави това, което целият пазар очаква - реална, достъпна и обективна метрика. Ще бъдем активен партньор на всички, които доказано и качествено изграждат настоящето и бъдещето на дигиталния маркетинг в България", коментира председателят на Управителния съвет Мариан Найденов.
Внимание няма да се отдели само на измерването. Освен това от IAB България ще се фокусира и върху развитието на практически обучения и професионални инициативи в областта на дигиталния маркетинг, както и към подпомагане на индустрията при въвеждането на ключови технологии като изкуствен интелект (AI) и Connected TV (CTV).
Паралелно с това организацията ще работи активно с институции по законодателни инициативи, които да изградят адекватна нормативна рамка за дигиталния сектор в страната.
В допълнение са планирани и различни събитийни формати - както утвърдените IAB Digital Day и IAB MIXX Awards, така и партньорства на организацията с водещи форуми за маркетинг и комуникации, с цел споделяне на знания, насърчаване на иновации и изграждане на силна професионална общност.