Исландия е известна с оригиналните реклами на туризма си. Тези дни компанията Inspired by Iceland пусна поредното си свежо попадение, в което се шегува с Марк Зукърбърг и плановете му за развитие на виртуалната реалност метавсеелена (Metaverse), покрай които дори беше прекръстена компанията Facebook Inc.
Клипът се казва "Въведение в Исландската вселена (Icelandverse)".
"Днес искам да говоря за революционен подход, по който се свързваме с нашия свят, без да сме супер странни", обръща се към публиката "шефът на визионерския офис" Зак Мосбергсон, който доста напомня на Зукърбърг.
"Някои казват, че не е възможно. Някои казват, че е извън досега ни. На тях казваме, че е вече тук. Сериозно, вижте - ето го", казва той и показва гледката на заснежен исландски пейзаж през прозореца.
"И как наричаме тази не толкова нова глава в свързаността между хората? Исландверс. Подобрена, истинска реалност, без глупави приставки за главата", продължава мъжът.
Рекламата, която вече има близо 700 000 гледания в YouTube, продължава със закачките със Зукърбърг и неговата метавселена, чиято основна характеристика, според самия изпълнителен директор на Meta, е "усещането за присъствие... все едно човек е там, заедно с други хора".
Човекът от рекламното видео на Исландия се появява в не особено осветения пейзаж навън, плътно намазан със слънцезащитен крем, отново пародирайки Зукърбърг, който се появи преди година на сърф, намазан като Жокера.
След това Зак се топва в един от прочутите геотермални извори на Исландия. "Тук е абсолютно завладяващо. Водата е мокра и има хора, с които да се свържете", казва той.
Самият Зукърбърг оцени шегата и написа под поста с клипа във Facebook:"Трябва скоро да посетя Исландверс. Радвам се, че и вие ползвате слънцезащита".
Съобщенията до медиите за новата рекламна кампания пък гласят, че Исландверс е създадена "след милиони години разработка". Потребителите могат да изследват и навигират пътя си през многото различни слоеве на завладяваща реалност, просто като посетят страната, гласи още съобщението.
В последните години Исландия разчита много на туризма, който формира почти 9 на сто от брутния вътрешен продукт на страната. Заради пандемията обаче той беше в застой.
Публично-частната компания Inspired by Iceland, която промотира страната, има и други хитови реклами. През 2017 година клип обясни защо в страната не се носят дънкови панталони или обувки с високи токове. Видеото, наречено "Най-трудната караоке песен в света", събра 14 млн. гледания в YouTube.
Миналата година "Изкарай си го" показа как изнервени от пандемията и ограниченията хора крещят и така изненадващо се пренасят на някое красиво място в Исландия.