2011 е на Адел, пише billboard.com. 23-годишната британски певица издаде втория си албум 21 през февруари и за 11 месеца от него са продадени 13 милиона копия в световен мащаб.
Освен че изпълнителката има шест номинации за Грами, сред които за най-добър албум и най-добра песен (Rolling In The Deep), 21 на Адел стана най-продаваният албум от началото на 21 век във Великобритания, задминавайки Back To Black на Ейми Уайнхаус.
Докато според списание Rolling Stones, което също обяви 21 за най-впечатляващия поп албум за 2011, той е превърнал личната драма на певицата в световен успех, billboard.com пише, че не само разбитото й сърце я е направило популярна. Според изданието в съвременната музика Адел е единствена по рода си, притежавайки чиста личност и талант.
В онлайн интервю пред изданието тя обяснява "своята забележителна година" с "контрола на качеството". "Това, което ми харесва в инди артистите и лейбълите е, че те не правят всичко. Очевидно е, че основната причина за това е, защото не разполагат с влияние и също така не получават шанс", казва певицата, която започва кариерата си с независим лейбъл във Великобритания, преди да подпише договор с Columbia в САЩ.
"Но защо един голям артист трябва да прави всичко? Контролът на качеството е от жизненоважно значение. Ако правя всичко, артистичността и музиката ми ще се разводнят. Аз правя само неща, които обичам. Няма да направя нещо само за да продам още няколко записа".
"Мисля, че едно от нещата, което ме отличават от другите артисти с такъв успех, е, че не се спекулира около живота ми", допълва още Адел, описвайки себе си като човек, който пази личното си пространство, но в същото време е достатъчно пряма и честна.
Адел също така казва, че е обичала Ейми Уайнхаус заради всичко, заради което са я обичали и останалите. "На първо място тя бе забележителна певица, но и беше истинска. Борбена, но плаха и забавна, но трагична - нормална! Тя сама се създаде. Това е, което ме вдъхнови."