Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Великите рокаджии, които откриха други големи изпълнители

Великите рокаджии, които откриха други големи изпълнители Снимка: Getty Images

Практически всяка рок група би могла дълго да обяснява колко трудно е да получиш начален тласък в музикалната индустрия.

Пълно е с обещаващи групи с качествено звучене, които така и не успяват да изплуват над повърхността. И колкото и талант и труд да влагат те, обикновено се нуждаят от допълнителна засилка - някой да ги чуе, да ги препоръча, да им даде шанс.

Много звезди трябва да се наредят правилно, за да спечели една неизвестна група интереса на някоя сериозна музикална компания. А историята показва, че е от голяма полза да имаш някой фен сред вече големите и утвърдени изпълнители.

Неведнъж се е случвало прохождащи музиканти с огромни заложби да бъдат открити от свои колеги и именно това да им позволи да направят големия си пробив.

Дори имена като Джими Хендрикс, Nirvana, Van Halen и други, които днес са сред най-големите легенди, тръгват нагоре благодарение на утвърдили се преди тях звезди.

Припомняме си шест от най-известните примери за това.

Снимка: Getty Images

Korn и Limp Bizkit

На моменти през 90-те ню метъл сцената наистина прилича на едно голямо и подкрепящо се семейство.

Тъкмо когато Korn се устремяват към световната слава, едно талантливо момче на име Фред Дърст от все още неизвестните Limp Bizkit убеждава басиста на групата Фийлди да чуе негови ранни музикални идеи.

Басистът праща демо записите към лейбъла си, а Korn прибавят Limp Bizkit като подгряваща група към две свои турнета.

Впоследствие Дърст участва в един от албумите на Korn и пише лирики заедно с вокалиста Джонатан Дейвис.

Комерсиалният успех на Bizkit не идва веднага, но в края на 90-те с албума Significant Other най-сетне настъпва големият пробив.

Повечето от членовете на Korn пък се появяват във видеоклипа на хитовата Break Stuff на Дърст и бандата му - и така двете групи още веднъж показват близостта помежду си.

Снимка: Getty Images

Фред Дърст и Staind

След като Дърст получава мощен тласък от Korn, самият той не пропуска да помогне на други таланти от ню метъл сцената.

Фронтменът оказва решителна подкрепа в ранните дни от съществуването на Staind. Първоначално той е отвратен от кървавата обложка на дебютния албум на групата.

Но след като ги чува как свирят на живо е толкова впечатлен, че им урежда договор с неговата звукозаписна компания, лансира ги в предаване по MTV и помага при записите на втория им албум.

Така Staind стават сред водещите имена в американския ню метъл в началото на 2000-те.

Снимка: Getty Images

Джийн Симънс и Van Halen

Симънс е прочут като Демона от хард рок величията Kiss, но уменията му в бизнеса са не по-малки от тези на бас китарата.

Когато Kiss вече се превръща в голямо име и Джийн спокойно може да се наслаждава на успехите си, музикантът решава да обикаля инкогнито Лос Анджелис и да провери какво е положението на местната рок сцена.

Така попада на група тийнейджъри, нарекли се Van Halen.

Първоначалните планове на Симънс да им бъде мениджър и лично да им уреди договор с лейбъл пропадат. Тогава просто мениджърите на Kiss остават слепи за очевидния потенциал на Van Halen.

Но Демона все пак продуцира демо записи на 29 песни на обещаващата банда и изиграва своята роля за нейния по-нататъшен пробив.

Днес Van Halen е легендарно име, но Джийн Симънс оценява групата още когато малцина знаят за нея.

Снимка: YouTube

Час Чандлър и Джими Хендрикс

Хендрикс е може би най-великият китарист в историята, но дори той се нуждае от помощ, когато се мести от Америка в Англия.

Тогава негов мениджър става Час Чандлър, оригиналният басист на Animals.

Всъщност именно Чандлър убеждава гения да се присъедини към него на Острова и го приютява, след като го чува да свири в един нюйоркски нощен клуб.

Вероятно звездната слава така или иначе е щяла да застигне Джими рано или късно, но басистът, превърнал се в мениджър, има изключителен принос за неговото издигане.

До един момент двамата са близки приятели и музикални съмишленици, а Чандлър финансира записите на първия сингъл на The Jimi Hendrix Experience - вечния хит Hey Joe.

Именно мениджърът сформира триото, привличайки басиста Ноел Рединг и барабаниста Мич Мичъл.

Час Чандлър помага много и в музикално отношение за първите два албума на групата, негова е и идеята Джими да запали китарата си на сцената - което се превръща в едно от марковите му изпълнения.

Снимка: Getty Images

Kiss и Rush 

В годините на седемдесетарския рок, Rush и Kiss са от две противоположни страни - канадците владеят до съвършенство изтънчения и комплексен прогресив рок, а Kiss са повелители на далеч по-директна и ориентирана към мейнстрийма форма на харк рок.

Но това не пречи на групите да се сближат.

Когато Rush тепърва израстват на музикалната сцена, те се радват на подкрепата на колегите си и Джийн Симънс даже ги препоръчва за подгряваща банда за първите две големи стадионни турнета на Kiss.

Впоследствие стиловите контрасти карат двете групи да тръгнат в различни посоки, но те запазват добрите си отношения.

Снимка: Getty Images

Sonic Youth и Nirvana

Sonic Youth успяват да си създадат име още през 80-те като водещи артисти на нойз рок сцената.

Тогава те оказват голяма подкрепа на прохождаща гръндж банда на име Nirvana, която в края на 80-те все още се бори за мястото си под слънцето.

Двете групи споделят редица сцени на общо американско турне, но по-важното е, че певицата и басистка на Sonic Youth Ким Гордън няколко пъти усилено препоръчва на лейбъла DGC Records да подпише с Nirvana.

Това най-сетне се случва през 1990 г. и групата на Кърт Кобейн наистина става част от DGC - но звукозаписната компания продължава да се отнася скептично към триото.

Прогнозите на мениджмънта са, че албумът Nevermind няма да продаде повече бройки от Goo на Sonic Youth.

Три десетилетия по-късно можем само да благодарим на Ким Гордън за препоръката, която води до музикална революция през 90-те.

   

Най-четените