Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Асфалтът не се яде, но носи хляб

Асфалтът не са яде, но той носи хляб, дори и римляните първо са правили пътища и след това са строили градове. Снимка: Sophia Photo Agency
Асфалтът не са яде, но той носи хляб, дори и римляните първо са правили пътища и след това са строили градове.

Асфалтът не са яде, но той носи хляб, дори и римляните първо са правили пътища и след това са строили градове. Така премиерът Бойко Борисов отговори на депутата от БСП Корнелия Нинова по време на парламентарния контрол.

Думите му бяха провокирани от твърдението на Нинова, че инфраструктурните проекти ще се финансират от бюджета, тоест с парите на хората, а не по европейските програми, след като стана известно, че парите по оперативната програма "Транспорт" може да не стигнат за всички заявени проекти и финансирането на част от тях да остане за след 2014 г.

Това обяви вчера пред БНР Тон ван Лиероп, говорител на еврокомисаря по регионалната политика Йоханес Хаан. "Не планираме да режем, отказваме или прекратяваме никакви плащания. Може обаче внезапно да се окаже, че има твърде много проекти - по причини, свързани с планирането и финансите", каза Ван Лиероп. Той обясни, че пари за тях вероятно ще има през периода 2014 - 2020 г.

Вчера Европейската комисия обяви своите предложения какво да се финансира приоритетно след 2013 г. Брюксел ще се съсредоточи върху социалните въпроси и безработицата.

Инфраструктурните проекти няма да са толкова важни, колкото бяха през този програмен период, и затова има опасност България да получи много по-малко пари за пътища, отколкото проекти са планирани. Бюджетът на програма "Транспорт" сега е 1 млрд. евро.

Говорителят на еврокомисаря по регионалната политика каза, че конкретно засегнати от изчерпването на средствата ще са магистралите "Струма" и част от "Тракия".

"Това, което говорят хората в Брюксел, вие не ги разбирате и няма как да ги разбирате, защото по ваше време бяха спрени европроектите", заяви още Борисов в парламента. Той каза, че екипите на министерствата работят много добре и усвояват много добре еврофинансирането и добави, че за след 2014 г. се отлага единствено еврофинансирането за участъка на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле. Като причина посочи, че предишното управление не е имало готовност дори с идеен проект на участъка и сега няма техническа готовност за строителството.

Борисов упрекна левицата, че е харчила излишно милиарди за проектите за АЕЦ "Белене", хидровъзела "Цанков камък", водното огледало на Кърджали, които биха могли да отидат за повишаване на доходите на хората. Ако е имало политическа воля за "Белене", тройната коалиция е можела да започне строителството, така че сегашните управляващи и да искат, да не могат да го спрат, каза той и даде пример с "Цанков камък", който правителството на ГЕРБ довършва, въпреки че не одобрява.

Имаме 5 основни дългосрочни проекта - постигане на благоденствие за българските граждани, подобряване на социалната сигурност, гарантиране на обществената сигурност и здраве на хората, развитие на човешкия капитал, превръщане на България в основен фактор за развитието на Европейския съюз, отговори Борисов запитан от Нинова за отчета на правителството за изминалите две години и приоритетите на правителството за следващите две години. Нашият път е дисциплина, фискален ред, хиляди пъти повече еврофондове, заключи Борисов.

 

Най-четените