Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Да попитаме Путин на руски

Руският премиер Владимир Путин смята да спечели президентските избори на 4 март от първи път Снимка: БГНЕС
Руският премиер Владимир Путин смята да спечели президентските избори на 4 март от първи път

Водещите руски телевизии и радиостанции ще излъчат на 15 декември от 12 ч московско време (10 ч българско) специална програма под наслов "Разговор с Владимир Путин. Продължение", съобщи ИТАР-ТАСС.

Руският премиер ще се включи в пряк телевизионен диалог с гражданите в ефира на телевизиите "Росия 1" и "Росия 24", също и на радиостанциите "Маяк", "Вести ФМ" и "Радиото на Русия".

Путин ще отговаря на въпросите на гости от студиото, както и на зададени при директни включвания от различни градове на Русия, чрез есемеси или на сайта на предаването.

ИТАР-ТАСС съобщи телефон за справки в Русия - 8-800-200-40-40 и номер за изпращане на есемеси - 0-40-40, както и адрес на сайт: http://www.moskva-putinu.ru. Въпроси към Путин до 70 знака, може да се задават само на руски език.

Годишното пряко телевизионно предаване с участието на Путин ще бъде излъчено в момент, когато неговият режим е изправен срещу безпрецедентно протестно движение, отбелязва Франс прес.

На 10 декември в Москва и още близо 90 руски градове се състояха протести, на които излязоха хиляди с призиви да бъдат анулирани парламентарните избори на 4 декември, спечелени от управляващата партия "Единна Русия" с малко под 50% от гласовете. Представители на опозицията и наблюдатели съобщиха за изборни нарушения.

Единственият коментар на Путин за демонстрациите е, че САЩ са "главният подстрекател". Създателят на "Единна Русия" и настоящ премиер е и кандидат за президентските избори на 4 март и смята да ги спечели от първи тур.

А междувременно - уволнения

Протестите и отразяването им в руските медии обаче докара уволнения на някои медийни шефове.

Главният редактор на руския вестник "Комерсант" и президентът и генерален директор на медийната група, собственик на изданието бяха уволнени заради публикувани статии, съдържащи неприлични думи по адрес на премиера Владимир Путин, съобщи сайтът gazeta.ru, който е част от същата медийна група.

Зад "Комерсант" стои Газпром, каза по bTV бившият кореспондент на БНР в Москва Чавдар Стефанов. Тези турбулентни движения, които се забелязват, отекват най-вече в медиите, които са жестоко контролирани, заяви журналистът. Собственик на издателската група е милиардерът от узбекски произход Алишер Усманов. Според сп. "Форбс" състоянието му т.г. се оценява на $17.7 млрд., което го прави 35-ият по богатство в света и пети в Русия

Режимът в Москва пропусна годините на т. нар. тандемокрация - управлението на двете фигури едновременно. Днес руското общество осъзнава, че огромните пари от износа на газ и нефт, вместо да се инвестират в бъдещето на Русия, се разпределят вътре в рамките на тази централизирана олигархия, начело с Путин, и нищо не се случва, коментира политологът Огнян Минчев.

За какво точно са уволнени медийните шефове? Президентът на "Комерсант-Холдинг" Андрей Галиев и главният редактор на седмичника "Комерсант-Власт" Максим Ковалски си отиват заради "публикуването в последните броеве на седмичника на някои статии, които представляват нарушение на журналистическата етика". 

В броя от 12 декември "Комерсант-Власт" публикува репортаж за измамите, приписвани на управляващата партия "Единна Русия" в изборите на 4 декември, като текстът е илюстриран със снимка на невалидна избирателна бюлетина, на която се чете: "Путин, върви по дяволите!" На корицата на изданието се вижда снимка на Путин с грохнало лице и заглавие, в което има игра на думи с изразите "Единна Русия" и "добавяне на бюлетини в урните".

"Тези публикации граничат с дребно хулиганство", подчертава Усманов, като заявява, че не е изключено Максим Ковалски да бъде даден под съд.





 

Най-четените