Терористичен акт, експлозия или пожар не е имало на борда на самолета на полския президент Лех Качински, който се разби на 10 април край Смоленск, заяви председателят на Междудържавния авиационен комитет (МАК) Татяна Анодина.
"Приключи дешифрирането на черните кутии", една от които е пълно копие на тази, която беше дешифрирана в Полша, каза тя.
Установено е, че в кабината на самолета са се намирали лица, които не са били членове на екипажа. Гласът на единия от тях вече е идентифициран, другият или другите подлежат на допълнителна идентификация.
"Това е важно за разследването", добави Анодина.
Екипажът на самолета на полския президент Лех Качински Т-154 не е разполагал с актуални аеронавигационни данни за летището "Смоленск-Северний", съобщи ръководителят на техническата комисия на МАК Алексей Морозов.
"В процеса на подготовка преди излитането екипажът е получил метеорологични данни, които са включвали прогнозата за време и прогнозата за летището, от което се излита, за резервното летище, а също прогнозата за времето по време на полета. Екипажът не е разполагал с данни за действителното време и прогноза за летището "Смоленск-Северний", където е трябвало да кацне", добави Морозов.
10.41 часа московско време е часът на катастрофата на самолета на полския президент Лех Качински. Това са заключенията на първоначалния доклад за катастрофата в Смоленск, представени на пресконференция в Москва. На пресконференцията присъства и Едмунд Клих - ръководител на полската национална комисия.
Катастрофиралият край Смоленск полски Ту-154 е бил военен и присъствието на странични лица в пилотската кабина не противоречи на приетите в Полша правила, заяви Едмунд Клих. Той добави, че гласовете са били регистрирани 16-20 минути преди катастрофата.
"Самолетът Ту-145 не е граждански, а държавен, и ако сме по-точни - принадлежи на ВВС. В съответствие с полските правила подобни процедури не задължават военната авиация да спазва правилата, за които спомена г-жа Анодина", каза Клих.
Анодина бе заявила, че, според руските федерални разпоредби, "съществуват ясни указания, че не се допускат странични лица в кабината на екипажа". Това се отнася и за световната практика, добави тя.