Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Алма тур" опразни шефския стол на "Слънчев бряг"

Според министъра на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков случаят с "Алма тур" е свързан и с "мероприятия отляво" - заради предстоящите избори Снимка: Sofia Photo Agency
Според министъра на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков случаят с "Алма тур" е свързан и с "мероприятия отляво" - заради предстоящите избори

Министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков настоява изпълнителният директор на "Слънчев бряг" АД Мария Михалева да подаде оставка заради конфликт на интереси с нашумялата тези дни компания "Алма тур". И тя я подаде.

Заради дълг на дъщерната й "Алма тур флай" към авиопревозвача "България еър" стотици чуждестранни туристи, предимно от Русия, бяха блокирани за дни във Варна и Бургас, а проблемът от седмица не намира трайно решение. Точната сума на задълженията не е призната официално - говори се за 7 до 9 милиона лева.

"Поисках оставката на Михалева, защото в случая това създава конфликт на интереси в бранша. Тя ще може да продължи работата си в "Алма тур", въпреки че работеше добре в държавното предприятие "Слънчев бряг" АД", заяви по време на парламентарния контрол Трайков, цитиран от "Фокус".

Министърът отговори на въпрос на соцдепутатите Румен Петков и Пенко Атанасов, които отново път подчертаха, че туроператорът "Алма тур" е задлъжнял не само към авиопревозвача, но и към хотелиери и ресторантьори. Какви са общите щети за тях и как това ще се отрази на следващия туристически сезон в България, попитаха народните представители. 

По думите на Трайков, въпреки конфликта между туроператора и "България ер" сезонът е бил успешен, както и предишните два. Руските туристи през 2010 г. са били с 32% повече в сравнение с 2009 г., а от януари до юли тази години ръстът е с 21 на сто спрямо 2010 г.

Клиенти на "Алма тур" са под 5% от руските туристи, каза министърът. Този процент не е определящ и съществува достатъчно потенциал за превъзмогване на евентуални отрицателни промени в нагласите на руските туристи, коментира той, цитиран от БТА.

Трайков отбеляза обаче, че не е така наивен, за да смята, че случилото се няма да се отрази на имиджа на страната ни, като освен случая с "Алма тур" причината за това според него са и "мероприятията отляво" по темата, които били свързани с предстоящите избори.

До месец ще имаме анализ, очакваме резултатите от проверката на прокуратурата и на икономическа полиция, информира министърът. Той ще настоява за тежки санкции и за двете компании, тръгнали да решават търговските си спорове в активния сезон.

Трайков най-вероятно има основателни съмнения за мероприятия. От авиопревозвача "България еър" обясниха, че са предупредили "Алма тур" и имали споразумение за разсрочено изплащане на задълженията. Не обясниха обаче защо, вместо да потърсят вземанията си по законен път, изведнъж спряха полетите точно сега, през септември, след като от "Алма тур" не са им плащали през целия летен сезон. Крайният резултат е, че пострада имиджа на България като туристическа дестинация.

За разлика от българските депутати-социалисти обаче, в Русия от началото на скандала сочат за виновник националния ни превозвач "България еър".

Спорът между "България Еър" и "Алма тур" нанесе колосален удар по имиджа на България. Това каза пред радио "Вести ФМ" говорителят на Руския съюз на туристическата индустрия Ирина Тюрина.

"Вече седмица руските туристи страдат заради спор между две фирми. Удивително е защо българското правителство не може да се справи със своя авиопревозвач, който нанесе колосален удар по имиджа на България, по туристическия сектор на страната. Смятам, че съвсем скоро ще има силен отзвук в страната", заяви Тюрина.

Тя посочи, че Руският съюз на туристическата индустрия подготвя писмо до Международната асоциация на авиопревозвачите (ИАТА), за да я помоли да се включи в разрешаването на ситуацията.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените