Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

По Моста на дружбата право към Босфора

Нов път през Русе към Свиленград и Истанбул начерта строителният министър Лиляна Павлова Снимка: Sofia Photo Agency
Нов път през Русе към Свиленград и Истанбул начерта строителният министър Лиляна Павлова

Нов проект ще дава възможност да се стига от Истанбул до Одеса. Предвижда се изграждането на трасе по маршрута Русе - Велико Търново - Свиленград - Истанбул.

Така ще променим картата на Европа, като направим да има по-пряк път към Капитан Андреево, заяви пред bTV министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова. 

Нашата идея е да осигурим скоростен път през Русе, Бяла, Велико Търново, през Хаинбоаз, като това го направим чрез публично-частно партньорство, каза Павлова. Което означава, че инвеститор ще изгради този участък и ще събира такса за него.

По думите на Павлова таксата ще е 10-15 лева.

Със скоростния път ще се облекчи значително трафикът. Би следвало до края на годината да започнем преговори за този път. Строителството на такива участъци от 300 км отнема 2 години, посочи тя.

От Истанбул ще може да се стига до Одеса, до Русия, както и към Европа. От Истанбул до Капитан Андреево има магистрала. Маршрутът по крайбрежието на Черно море обаче не е много натоварен. От друга страна в момента има само две ленти за движение през прохода Хаинбоаз, като 50% от трафика е тежкотоварен", обясни пред bTV министърът. Идеята е да се осигури скоростен път през Русе, Бяла, Велико Търново, през Хаинбоаз. 

Павлова очаква инвеститорски интерес от Китай, Катар и Оман.

"Ще дадем възможност на инвеститорите да заявят интерес. Конкурсната процедура може да отнеме около 6 месеца", каза регионалният министър. В момента започва подготовката на цялата документация за концесията. Една година ще е нужна за оформяне на документацията, а строителството може да отнеме до две години.

Сега законът позволява отдаване на концесия за срок от 35 години. За инвеститорите трасето по черноморското крайбрежие не било толкова привлекателно заради по-слабия трафик.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените