Пет пъти се е увеличил броят на оплакванията от граждани срещу работата на телекомуникационните оператори, получени в Асоциация "Активни потребители". Жалбите най-често са свързани с нелоялна конкуренция при привличането на клиенти и надписване на сметки. Това изпълнителният директор на асоциацията Богомил Николов, цитиран от БНР, на поредния протест срещу произвола на телекомите.
Демонстрацията започна в 11 ч пред Народния театър в София. Протести ще има на 20 число всеки месец, докато не бъде отменено автоматичното преподписване на договорите, отмяна на големите неустойки при прекратяване на договорите и отмяна на получаването на търговски съобщения.
Жалби са подали много възрастни хора, пенсионери, на които телекомите са предлагали дребни подаръци като телефонни апарати, които ще получат при сключване на договор, и тъй като те не са имали никаква предварителна възможност да се запознаят с условията на договорите, по късно са били изненадани от големи сметки.
От асоциацията твърдят, че такава практика не е лоялна и трябва да бъде преустановена. Друг проблем са съмненията в надписването на сметките. Решението на него от асоциацията виждат в мониторинг, правен от комисията за регулиране на съобщенията.
Споменавал съм го хиляда пъти и сигурно трябва да си седна на долната част на тялото и да взема да го напиша като статия, но накратко - комисии и сдружения мрънкат за дреболии, но не виждат гредата - телекомите вече над десетилетие определят вместо крайния потребител кое устройство/телефон е по-добро и кое не. Крайния потребител пък зарадван от подаръчета или "изгодни" цени им го позволява с охота и даже се радва, без да си дава сметка, че това дава в ръцете на оператора власт не само върху портфейла, но и върху начина му на живот. Естествено е човеци гордо считащи се за разумни същества лековато да приемат експертни мнения на назначени почти случайно експерти, чиято експертност винаги е била именно в близостта на нивото им на разбиране на техниката до нивото на несведущия масов потребител. Напълно е естествено! Естествено е и на крайния разумен потребител да му хареса ефектно и очеловно устройство "което е последна мода" нали разбираш, но крайния потребител като едно разумно същество няма да си даде сметка, че компанията Епъл например, се води номер 1 иноватор не заради иновациите си, а заради умението си да продава продукти възприемани като иновации, а продаването става и с помощта на факта, че същия краен потребител се е съгласил други да избират вместо него - т.е. оператора. Какво и защо избира той, крайния потребител нехае, той само за дребни надписваия в сметките смърди, оказващи се понякога не надписвания, а просто част от договорка, която той не е разбрал, защото не е разбрал и какъв начин на живот се е договорил с оператора да води, но нали трябва да сме модерни - кой ти дава модерност даром, щом я раздават - юруш на доматите. Колко е пропуснал, колко го ограничава едно или друго устройство или система крайния потребител така и няма да разбере, защотот и без това в повечето случаи е получил нещо извън възможностите и осъзнатите си нужди и вместо да потърси стока, когато дорасне до нея той е оставил в ръцете на оператора да отглежда в негово лице дойна крава. Интересно как в библейските времена приказката за гредата и сламката е била най-вече израз на нечия пристрастност, а днес пристрастност и некомпетентност са станали едно и също нещо.
Като много компетентен по какви ли не въпроси,вкл.и тези свързани с жалби,устройствата и про4ее въпроси, да ви попитам вие кога за последно си закупихте сам/а сами4ак/ка абонамента с прилежащото му подаръ4е?Питам понеже ние като си купуваме сами си познаваме добре и договорните клаузи.А на всеки е позволено като си плаща сами4ак сметките да си проверява дали са основателни.Благодаря!И хайде да не ми казвате сега къде е 4-то,4 е т в о р к а т а,така де...