Американският технологичен гигант Google вече е най-скъпата търговска марка в света, детронирайки конкурентите си от Apple, които заемаха първата позиция през последните три години.
Брандът "Google" струва 159 млрд. долара, а този на компанията с лого на нахапана ябълка - 147.8 млрд. долара. През миналата година акциите на Google се повишиха с 40%, докато при Apple имаше спад от 20%.
Google се намира в подем, след като започна да разработва свои автомобили и въздушни балони, а на пазара се появиха и стряскащо способните им очила.
На трето място анализаторите от компанията Millward Brown нареждат IBM, чиято търговска марка е оценена на 107 млрд. долара.
Първата тройка е показателна за развитието и потенциала на технологичната индустрия. Експертите от Millward Brown са оценили стойността на брандовете чрез специален и пазен в тайна инструмент, наречен Optimor както и 150 000 интервюта с потребители от цял свят.
Следват Microsoft (90 млрд. долара). McDonald's, Coca-Cola, Visa и други водещи световни компании. Facebook заема 21-во място с цена на търговската си марка от 35.7 млрд. долара, Samsung е на 29-та позиция.
Най-изненадващото класиране е 14-тото място на китайския интернет портал Tencent.