Върховният касационен съд обяви за нищожни клаузи в общите условия на "Е.ОН България мрежи" АД и "Е.ОН България продажби" АД. Така магистратите потвърдиха позицията на Комисията за защита на потребителите, че с текстовете търговецът получава по-големи права от клиента. Потребителите, които се считат за ощетени, могат да заведат иск за претърпени вреди.
Дружествата имат в общите си условия клаузи, които им позволяват да отказват продажба или пренос на електрическа енергия на клиент, който не изпълни изискванията по договора или не предостави искани от тях документи, без изчерпателно да е посочено за какви документи става въпрос.
На практика, дружествата могат еднолично, без обявени критерии и без всякаква конкретизация да изискват документи от потребителите. Според ВКС, невъзможността за представянето им може да послужи на Е.ОН като аргумент за отказ да изпълнят своите задължения.
Други две клаузи скъсяват срока, в който гражданите могат да предявят искове към дружествата за пълно или частично неизпълнение на договора. Те също са провъзгласени за нищожни. И двете клаузи ограничават на едва 90 дни правото на потребителя за предявяване на претенции за неизпълнение на договорни задължения. Според Закона за задълженията и договорите (ЗЗД), този срок е 3-годишен.
В единия случай 90-дневният срок започва да тече след изтичане на неспазения от страна на съответното дружество срок, посочен в Общите му условия. В другия - от получаването на уведомление от дружеството за прекъснато електроснабдяване или пренос.