Спешната телефонна линия 112 да получава сигнали и чрез текстови съобщения - такива поправки приеха на първо четене депутатите. Вносител на предложението е червеният депутат Захари Георгиев.
Единният европейски номер за спешни обаждания в момента работи у нас само с гласови обаждания. Това поставя в неравностойно положение около 200 000 граждани с увреждания, които не могат да чуват и/или да говорят, както и пострадали, които в пристъп на шок са изгуби способността да говорят.
Пращането на текстово съобщение е за предпочитане, когато изпадналият в беда не може да продума, тъй като е под заплаха за живота си. Депутатът разясни, че съдържанието на sms-а трябва да описва какъв е проблемът,, „както би казал човек, говореки".
Преди три години ЕС приел директива, която насърчава страните - членки да направят необходимото, за да стане опция възможна.
„Това безспорно ще изисква допълнителни финансови средства, но ще помогне за спасяването живота и здравето на много хора", изтъква в мотивите си депутатът, без да уточнява подробности по предложението си.
Не е ясно как ще се предпази системата от „заливане" със съобщения, които нямат връзка с дейността й, а именно - осигуряване на бърза връзка със службите за спешно реагиране.
Депутатът разказа истинска история на човек, получил удар, който просто нямал физическа възможност да обясни какво му се е случило и къде се намира.
Георгиев призна, че е получил негативно становище по предложението си от МВР, под чиято шапка работи телефонната система за спешни случаи. От силовото министерство изтъкнали, че няма как да се установи откъде е пратено съобщението и от кого.
Да описва какво в един SMS? ______ Къв е проблема точно и къде се намираш.