Защо няма да гласувам?

В най-слънчевата неделя на есента, почти лятно време, хората са навън да съберат малко топлина и да се порадват на хубавото време. През това време медиите тръпнат в очакване коя ще е номинацията на ГЕРБ.

Повечето българи, както и аз, не се интересуваме от това. Нито от политиката. Вече десет години не гласувам. Ето защо:

1. Не искам нито Цецка да ми е майка, нито Радев да ми е баща. И защо изобщо ни е нужна майка или баща на нацията? Това беше в едно друго време. Нека политиците осигурят условия за развитие на нормална среда - хората в момента се оправят по-скоро въпреки тях.

И не ме занимавайте с бебето на Трайчо Трайков, жената на Радан Кънев, любовницата на генерал Радев и как Георги Кадиев навремето сменял памперси. Това, уви, не ви прави по-симпатични. Покажете, че правите нещо смислено, а личния живот си го запазете за вас.

2. Трудно ми е да се ориентирам. Има двама десни и четирима леви. Един патриот от Първо Главно. И някакви хора, които са в очевиден Брак по сметка.

Кой кой е в действителност и най-вече за кого да гласувам е ясно само на тесните специалисти, а повечето от тях отдавна не говорят това, което мислят.

Нито имам време да се ровя, нито имам желание да полагам усилия да разбера нещо, за което партиите и политиците сами са длъжни да ме информират. По-добре да си пия бира на припек.

3. Едно време поне обещаваха. Обещаваха неща, които никога не са имали намерение да направят. Сега вече дори и не си дават тоя труд.

Това, че си ги избрал, няма да помогне на проблемите в бизнеса, няма да подобри квартала, няма да направи страната по-добро място за живеене. Евентуално, ще ти помогне лично на теб, ако си от техните хора.

4. Никой не носи отговорност. За парите от КТБ, за „АЕЦ Белене", за обществените поръчки, за липсващите плочки ... Нещата се променят, само ако за проблема се заговори по медиите, а то медии вече не останаха, щом Господари на ефира станаха символ на разследващата журналистика.

И тогава някой опира пешкира, но това не е непременно този, който трябва. Оставки няма, осъдени още по-малко.

На всичкото отгоре искат и да ги обичаме - справка Задължителното гласуване.

Е, няма да гласувам, пък вие, ако искате, пробвайте да ме убедите в обратно.

#34 7 03.10.2016 в 18:10:08

А когато избирателната активност е под 50% (дори бих я вдигнал още), изборите да бъдат анулирани. Подкрепям. В такъв случай може и да не гласувам. Обаче, не го правят така, естествено. Лично аз следя "тънката синя линия" и това е. Доколкото я виждам, разбира се. Ако не я виждам- никой от изброените.

#35 Бам 03.10.2016 в 18:10:25

Уж си говорим на български , ама не се разбираме. Абе заебете веднъж завинаги заблуждението, че като не гласуваш му ебаваш майката на кандидата Х. Дреме му на него за тихия ти протест, мести го и продължава напред. Нема добри и лоши тука, има лоши, много лоши и върло о́пасни. Дългия, както му викаш на галено, или Сл. Тр. е от последния вид. И кво , убуу, нема да гласуваме, щот модерно и им плюем у сурата. После ?! После бат Сали, самоковския циганин, е представител на народа ? И Петното е президент?!

#36 Бръмбар 03.10.2016 в 18:14:13

Такааааа, айде сега ще се повторя отново, но този път ще пиша бавно, за да могат Бамби, данев и другите, като тях, да схванат основното, за да могат да си извлекат поуки. Както някой сподели, избирателният процес отдавна е овладян от олигархично-партийно-мафиотските структури (или може би тя, структурата, си е една, но с много разклонения, не знам, специалистите да кажат). И в този ред на мисли, повтарям (ще го запиша с големи букви, не щото ще крещя, а за по-добро визуализиране на написаното): ХИПОТЕТИЧНО ПРЕДПОЛАГАМЕ, ЧЕ СЕ Е ПОЯВИЛ СВЕСТЕН КАНДИДАТ И ЗА НЕГО ГЛАСУВАТ НИ ПОВЕЧЕ, НИ ПО-МАЛКО ОТ 99.99% ОТ ГЛАСОПОДАВАТЕЛИТЕ, НО НАКРАЯ РЕЗУЛТАТА ЩЕ БЪДЕ 00.01%, АКО ВЪОБЩЕ СТАТИСТИКАТА ГО ОТРАЗИ. Тези, които не са съгласни с моята теза, споделена в първият ми коментар, ще помоля с аргументи да ми докажат, че ако всички се изгласуваме, ще можем ако не да сринем, то поне да почнем да клатим статуквото. Докажете ми как реално с гласа си ще повлияете на крайния резултат, а не ми обяснявайте, че който не гласува, няма право да псува. Има и още как.

#37 Бам 03.10.2016 в 18:29:07

хм, бръмбар, ти ква глупост каза бе ?! къде ме пращаш да ти чета тъпите постове ?! Кой па ще ти спори

#38 Бръмбар 03.10.2016 в 18:35:27

Защо да са глупости? Докажи тезата си с аргументи, недей плямпа само! Празни приказки всеки може говори.

#39 VK 03.10.2016 в 18:57:11

Бръмбар, Бих ти обяснил колко глупости си написал, ама стигнах до "клатене на статуквото" и разбрах че нема смисъл. Ти си се оплел в оная мрежа, или паяжина, дето сънуваше розови слонове и сваляше "КОЙ", дето странно що не се сваляше. Оная тълпа "умни и красиви", дето в нея двама на едно мнение нямаше... Или имаше- некой от по-кресливите се уредиха с топли местенца Има още 20- 30 замаени , дето като ги призоват скачат в защита дори на "правото на марсианците да си копат квадратни дупки", а следващата неделя са за зариването на всички дупки без овален профил.... Изобщо, паси си розовите слонове и ако те те слушат , разказвай им приказките за "Страшилището Статукво" , "Храбрия Шивач Иванчов", дето ушил ризата на промените, и за квото още се сетиш!

#40 abductor 03.10.2016 в 19:23:43

В&K, мани ги тия глупости, я ни обясни по-добре за добродетелите на кака ти Цецка, партийната секретарка

#42 abductor 03.10.2016 в 19:41:18

Добре, де, Мануелче, никой не ти пречи да си избираш комунистите, гласувай си за тях и им се радвай, мене не ме кефят и ще се въздържа. Проблем?

#43 partci 03.10.2016 в 19:50:18

Това с "Не си гласувал - не можеш да си кажеш мнението" е една от най-тоталните клиширани глупости, които може да се кажат. Ако тябва да обърна логиката - всички гласуващи са виновни за всички престъпници, които ни "управляват" през годините. Ами не, благодаря - не искам да ставам съучастник в престъпление. Но това е заяждане на дребно - да гласуваш само за да гласуваш не е изказване на мнение, а изнасилване.

#44 Бръмбар 03.10.2016 в 20:14:06

Аз ли нещо грешно изписвам думите или вие не вдявате изобщо? Опитвам се да кажа (вече за трети път), че няма никакво, ама тотално никакво значение колко и за кого са гласувалите - резултатът си е един и същ - такъв, какъвто си го пожелаят собствениците на държавата (които, естествено, не са народа). Кви розови слоньове, кви 5 лева .....?????

#45 Мунчо 03.10.2016 в 20:20:37

А всъщност като някой не гласува, прави ли нещо друго? В смисъл, и този път "всички са маскари" и затова ще чакам следващите избори или как? Разбирам, че гласуването нищо не променя, но негласуването също, или бъркам? Или може би трябва чакаме местния Че Гевара да хване шумака с автомат в ръка, че да изметем "политическата клоака"? Или просто направо да се увиваме в бели чаршафи и да търгнем бавно към гробищата? И да не забравяме, че важното е да е бавно, за да не се създава паника сред населението...

#46 vanko 03.10.2016 в 20:33:14

Гласуването вече е задължително, ама не точно http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2016/09/15/2827767_zaduljitelnoto_glasuvane_se_okazva_po-skoro_po_jelanie/ Вече ще има опция "Не одобрявам/подкрепям никой от кандидатите" (нещо такова). Аз вече съм си я заплюл. Ако негласувалите или рядко гласувалите досега се вземем в ръце и уважим вота, това може да е първия официален и документиран звучен шамар за всичките боклуци. Вторият шамар би дошъл, ако уважим предстоящия РЕФЕРЕНДУМ! Добър или лош, смислен или безмислен - такъв сме го допуснали. Следващият път ще е по-добре, но за да се случва и занапред, трябва да го направим и сега. Да, референдумите са нашето оръжие! Абсолютно реално и мощно оръжие. Много неща могат да се поправят или направят и това не е фантастика. Ако някой още не е схванал ето един факт... Задължително е гласуването при избори на дупедавци, продажници и некадърници, но за референдум (пряка демокрация!!!) - гласуване само при поискване! Що така?

#47 Бръмбар 03.10.2016 в 20:36:27

VK, къде прочете, че съм тръгнал да свалям КОЙ или КОЙТО И ДА Е? Посочи цитат. Мунчо, благодаря ти, ти единствен си ме разбрал правилно. В сегашното състояние, в което се намираме, нито гласувалите, нито негласувалите са в състояние да постигнат промяна.

#48 7 03.10.2016 в 21:06:24

Бръмбар Вярно е, че резултатите могат да се манипулират по желание. Но все пак и управляващите са хора и истинските резултати им влияят, макар и подсъзнателно. Мислите ли, че не се изкушават да видят истинската картина? Или, че не им се иска да са харесвани? Политикът, като всеки актьор, е суетно животно. Също така, една изкуствена система не може да трае дълго, камо ли вечно. Ако не се положат реални усилия нещата да бъдат както трябва, системата заминава. Дали от вътрешни противоречия и/или с външна "помощ"- неизбежно е. И, както беше казал един англичанин- енергията следва намерението. Ако истински желаем промяна, тя ще се случи, рано или късно.

#49 Бам 03.10.2016 в 21:15:10

абдукторче, глей сега как да го решиш тоя проблем - избираш си некой клефуняк, ама най-гадния, дето те кара да се обриваш само като го слушаш и да меташ столове по телевизора само като го видиш, както съм аз с Гоце, да речем. После си избираш некой дето тоя не може да го трае и само го плюе, мигаш на парцали, запушваш си носа и пускаш бюлетината за него. Това е, глей колко е просто. Дето се вика най-малкото зло , от твойта гледна точка. Цецка-Мецка,Трайчо, пишман-генерали и агенти - ми това има, такъв ни е матряла. Айде па като се кандидатираш ти , аз ще пусна едно гласче за тебе. Пак по същата логика

Новините

Най-четените