Колата, убила Мартин Чикалов от Варна, е била застрахована в "Олимпик". От 31 август е застрахована в друга компания - седмица след като КАТ обяви, че спира "гратисния период" и всеки с полица от "Олимпик" трябва да сключи нова, в компания с лиценз.
Оставяме настрани клетите, ревящи клиенти, на които държавата била длъжна да им признае застраховките от компания с отнет лиценз.
За период от 14 дни въпросната кола е стояла без "Гражданска отговорност" и ако тогава е станала катастрофа, щеше да плати Гаранционния фонд, в който вноски правим ВСИЧКИ, сключващи ГО.
Шофьорът, блъснал момчето, никога не е имал книжка. Разминал се с два акта и продължил да шофира, очевидно без страх от наказания.
Застрахователите няма как да знаят кой ще кара колата - защото от над 10 години се точи внедряването на тази чутовна иновация "бонус-малус", но само по данни на колите, защото данните на шофьорите са секретни лични данни и в никакъв случай не трябва да ги засягаме.
Нещо като имената на избягалите затворници - не може просто така да знаем кой е избягал, кой как шофира и има ли актове.
Обичайно при катастрофа на шофьор без книжка застрахователят плаща, а после завежда дело, за да си върне парите от виновния водач.
Не живейте с мисълта, че това не ви засяга - засяга ни, защото платените пари не е сигурно дали и кога ще се върнат, а застрахователят трябва да компенсира - прави го с увеличение на цените. Но понеже това не е един случай, а са хиляди, и всяка компания се сблъсква с тях, цената на ГО скача за всички.
Когато си коментираме повишаването на полицата, някак встрани остава отговорността на МВР за това. А тя е огромна - десетки хиляди шофьори, каращи в нарушение, без книжки, с по няколко акта, пияни, агресивни и вечното извинение, че МВР не можело да си събира глобите.
Интересно ми е как НАП, когато поиска, може да си събере данъците, но за МВР е непосилно?
И дали шофьорите без книжка и пияните щяха да се качват на коли, ако знаят, че зад ъгъла може да ги спре полиция, да им конфискува колата и да ги осъдят бързо?