Предизборната кампания се задава зад ъгъла и остават още само дни, преди да влезем пак в онова познато състояние на обещания, размяна на обвинения и хули, концерти, бира и кебапчета.
Всеки, който поне малко се е занимавал с политика, знае, че изборите са едно доста скъпо удоволствие. Подобно на сватбата, всичко, на което му сложиш думичката "предизборно", се оскъпява двойно и тройно, а разходи валят за всевъзможни неща - от плакати до дребни възнаграждения за застъпниците по секционните комисии и масовка, която да вика по площадите хубави работи за теб.
Така битката обикновено се води между онези кандидати, които имат ако не най-много, то поне достатъчно средства. За всички останали остава само креативността и мисленето "извън кутията", което да им привлече избиратели.
За тях ние предлагаме няколко лесни съвета за събиране на обществено и медийно внимание. Съвсем безплатно при това!
Жертва на заплахи
Не е задължително някой да те заплашва наистина. Можеш да изпратиш до себе си от прясно създаден мейл в АБВ няколко писма с обещания за рязка саморазправа, ако не оттеглиш кандидатурата си. След това накарай някой местен хулиган или онзи племенник, който не те обича много-много, да счупи прозореца на кухнята ти. Ако прозорецът е високо, може да жертваш този на колата. Вярно, малко по-скъпо е, но все пак вярваме, че е за добра кауза.
Катастрофа на важен път (лека, да не прекаляваме все пак)
В последно време стана доста популярно занимание, а така или иначе медиите обръщат внимание на леките инциденти на политиците на пътя. Само внимавай с каскадите, защото, както се казваше в старите позиви - "Секунда невнимание и после цял живот мъртъв!".
Вражда с инфлуенсър
Това е ултимативният начин да попаднеш в полезрението на повече хора. Още преди години рапърите откриха, че една хубава вражда е добра за бизнеса и за продажбата на албуми. Тук е почти същото (макар и тотално различно). Можеш напълно режисирано да влезеш в контакт с някого по избор и да уговорите конфликта, а можеш и самосиндикално да започнеш да се заяждаш с произволни звезди в социалните мрежи. На тях така или иначе им трябва съдържание, с което да занимават потребителите си, така че вероятността да ти отговорят е голяма.
Тънкият момент тук е същият като в голямата политика - от първостепенна важност е да избереш правилния опонент. Все пак не върви да се заяждаш с някое дете, рекламиращо играчки. Така че - повишено внимание!
До Мусала и обратно (с компания)
Така, както сме още на инфлуенсърската тема, видяхме вече, че това сработва доста добре. Достатъчно е да събереш банда верни другари, да кажеш, че са около 1000 души (независимо от реалния им брой) и да сложиш рекламните тениски. Останалото внимание ще дойде само, когато природозащитниците решат да видят какви точно ги вършиш ти. От там нататък е ясно - приказки за зелената мафия, която иска да стъпче българското у народа и подобни вариации.
Преименувай това!
Преименуването винаги печели внимание - дали ще връх Мусала, улица, кръстена на именит комунист, или дори цял град, важното е да има призив. Според личните предпочитания и идеологическата окраска избираш подходящия момент и надаваш вой за истинско и патриотично име. Поне за малко обективи и микрофони все ще се обърнат към теб.
Грабвайте боята
Ако преименуването ти е скучно, боята винаги може да дойде на помощ. Тук не трябва да мислиш ново име, но за сметка на това трябва да избереш подходящ мотив за деянието си. Ако си антикомунист - избери местния комунистически паметник. Ако си комунист - нещо, което поне малко се свързва със САЩ, Европа или Царска България. Положителното тук е, че тези вандалски актове могат да имат голям брой цели - настоящия кмет (или поне колата му или нещо, свързано с него), фонтан, който той е построил с парите на общината, неремонтирана детска площадка, или дори себе си - в знак на протест срещу нещо...
Вива ла веган!
Как ви звучи заглавието "Първият веган кандидат за кмет на..."? Има тръпка, а по някаква причина веганите продължават да са интересна за обсъждане тема. Освен това, ако не друго, много вегани са известни с това, че всичко живо в околовръст от стотина метра разбира какво точно е мнението им и какво искат да кажат.
Със сеир към прогрес
Когато нямаш собствено медийно отразяване, винаги можеш да откраднеш от това на някой от опонентите, нахлувайки на някое от събитията му със скандирания, шум и трясъци. Може дори да се сбиеш с някой от охраната или някой от твоя антураж да се сбие и нещата да станат като в песен на Ивана. Възможностите са безкрайни - от щурм в НАТФИЗ до обикновен въргал на центъра на града с внимателно подбран опонент или идеологически противник. Каквото и да си говорим, сеирът винаги продава внимание.
Влез в риалити
Защото няма по-голям сеир от този, който го дават по телевизията. Този ход действително изисква малко повечко планиране, но веднъж задействан, води до обилно съсредоточаване на внимание (и дори приличен хонорар, който след това да отиде за предизборни кебапчета). Стига да минеш на кастингите, оттам насетне можеш да говориш "на телевизора" каквото душа ти желае и каквото след това монтажистите решат да оставят. Но това вече са рисковете на НЕживото предаване.
Носията задължителна
Ходи с нея навсякъде, снимай се с нея, показвай се възможно най-често с нея - и при регистрацията на документите за изборите, и при обявяването на листата с общински съветници, и при откриването на кампанията, та чак до закриването. Разбира се, добре ще е да вземеш няколко чифта носии, че иначе нещата могат да се вмиришат след първите няколко дни от кампанията, и то не от вадене на компромати. Истината е, че носията те прави да изглеждаш по-народно и по-достъпно за хората. А е важно те да вярват, че ще имат достъп до своя кмет. Така че към народното за прогрес!