Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Антиправилата за движение по пътищата на София

120 км/час по "Цариградско", 100 - по останалите отсечки Снимка: БГНЕС
120 км/час по "Цариградско", 100 - по останалите отсечки

Този материал е изцяло хумористичен и няма за цел да насърчава нарушаването на Закона за движение по пътищата. Написан е с ирония и сарказъм с цел забавление. Отбелязваме го, защото сърдити буквалисти има под път и над път. И горещо ви призоваваме да бъдете отговорни на пътя!

* * * 

Ако Алиса беше любител-шофьор, то София щеше да е нейната Страна на чудесата. Не в положителния смисъл. В столицата вече сме виждали всичко, включително кола, ударена отзад, докато е в насрещното. Звучи абсурдно, възможно е да не го схванете от първия път, нормално е.

На територията на Шоплука правилата за движение по пътищата се пренебрегват като врата у пòле. Не че из цяла България не е така, само че концентрацията на коли в София и околността е най-голяма.

Затова, с призив да не ги повтаряте, ще си позволим да съберем най-ярките антиправила, които се спазват в столицата:

  • 120 км/час по "Цариградско", 100 - по останалите отсечки

Според мнозина ограниченията са създадени от сенилни старци, които просто ги е шубе да вдигнат повече от 50-80 км/час в града. Затова по-големите булеварди на София някак си са се превърнали в чудесно място да се пробва за колко време таралясникът ускорява от 0 до 100.

По по-скромните улици пък приетата скорост е 100 км/час, може и малко отгоре, ако няма легнали полицаи, дупки и деца. Вин Дизел виждали ли сте го да кара с под 100? Именно!

Всеки, който иска да кара по-бавно, да си ходи на село, алооо! В София положението е газ до дупка, ако трябва и в насрещното. Който оцелее - ще разказва. 

  • Спирачките се удрят само при достигане на дестинацията

И нито секунда по-рано.

Това червено-пембено са само възпитани предложения да понамалим малко. А ние, както е посочено в точка първа, няма да намалим. Спирачки не се удрят нито по паветата на "Цар Борис III", нито около Руски паметник. Трамваи и пешеходци ЩЕ ЧА-КАТ!

Въобще, на софийска територия спирачките се смятат за сравнително излишен педал, създаден да се пречка и да се използва единствено в моментите, в които желаната дестинация е достигната.

Добре е преди това да сме успели да счупим свръхзвуковата бариера и то на някоя уличка тип "Бачо Киро".

  • Трамваите могат да бъдат прескочени, релсите са за каране по тях

Почти всяка седмица има водач, който се опитва да преквалифицира автомобила си в трамвай. Или поне така изглежда, когато колата се озове на релсите, обикновено блъсната като болно добиче от железния кон.

Явно новото антиправило е, че трамваите, макар и да тежат над 40 тона, могат да бъдат някак си прескочени, подминати или направо изпарени.

В закона за движение по пътищата може и да пише, че трамваят винаги е с предимство, но ЗДП е измислен от хора без въображение. По тази причина - юруш пред трамваите с вече споменатите 100 км/час. ЩЕ ЧА-КАТ!

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.

Най-четените