Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Колко точно сеир е нужен, за да станеш известен

Входът в света на славата през риалити форматите е осеян с гавра и излагации Снимка: bTV
Входът в света на славата през риалити форматите е осеян с гавра и излагации

По принцип риалити формати като "Ергенът" у нас имат един голям проблем - в тях почти нищо не изглежда реално.

Репликите на участничките звучат репетирано, та дори и режисирано, "обратите" и изненадите са безумно предвидими, а когато някой вътре говори за любов, всичко изглежда толкова... изкуствено.

Интервюта на участничките в различни подкасти и медии допълнително разбиват и последните илюзии за нещо истинско в предаването.

Разбира се, продуцентите добре осъзнават тези слабости на шоуто, и гледат да покрият дупките с колкото се може повече автентичен сеир.

Скандали да има, злоба да се лее, а хората пред телевизорите да се наслаждават на зрелища, докато вечерят.

Участнички от този и от предишни сезони са споделяли за условия на малко сън, малко храна и повечко алкохол, за да може момичетата пред камера да са възможно най-изнервени и готови за конфликти и екшън.

И тук е въпросът, който ме гложди - на колко точно скандали, циркаджийски номера и сеир са готови тези млади жени да се подложат, за да станат известни.

Обществена тайна е, че мнозинството от участничките влизат в "Ергенът" именно затова - да натрупат повече последователи в социалните медии, името им да се знае, а евентуално след това да капитализират този момент на слава, рекламирайки гримчета и други продукти в Instagram.

Любовта е просто за украса - елемент, който може да се изиграе с малко ахкане и охкане по усмивката, очите и маниерите на левента в шоуто.

Акцентът тук пада другаде - колко точно сеир може да генерира всяка участничка, за да остави по-трайна следа сред зрителите, така че те да поискат още и да кликнат върху профилите ѝ в социалните медии.

Къде обаче се тегли границата?

Струва ли си за лайковете да те запомнят като "Оная мега злобната", "Вещицата с голямото его", "Тая, дето си имала гадже от Лудогорец" или "Шарана с големите камбани" от "Ергенът"?

Ясно е, че при записване за шоуто никой не ги предупреждава за количеството гавра и излагации, които продуцентите са подготвили. А при някои от момичетата поведението на екран отразява точно това, което е и в живота.

Но все пак - струва ли си тази мимолетна слава цялото преживяване? Или усещането да се гледаш през очите на някой редактор, чиято основна цел е да извлече максимално много сеир от теб?

Ако въобще ти обърнат достатъчно внимание. Защото нека сме честни - колко от участничките в предните сезони си спомняме сега? Сигурно могат да се изброят на пръсти.

Защото за всяка Алекс Гърдева, Виктория Капитонова, Айлийн Бобева има твърде много "Тая коя беше?".

Не знам... може би старата максима е вярна и няма лоша реклама, особено в света на инфлуенсърството.

А може би понякога не е най-добрата идея името ти да се свързва с нещо евтино и долно. Въпросът е какво ще избереш.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените