Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

От Чирпан до Стара Загора - магистрала, ама офроуд

5 (не)логични причини "Тракия" в този участък да продължава да травмира коли и бъбреци Снимка: Pixabay
5 (не)логични причини "Тракия" в този участък да продължава да травмира коли и бъбреци

"От Чирпан до Стара Загора пътувам през деня

и правя люта "серенада" на АПИ на цялата рода."

Не се пеят песни, а се леят ругатни, когато човек потегли с автомобила си към българското Черноморие и стигне до онзи проклет участък от автомагистрала "Тракия" между Чирпан и Стара Загора.

Ако не вие, то бъбреците ви се сещат - става дума за онези 50 километра, на които асфалтът е с текстурата на пъпчасалата физиономия на тийнейджър. Участъкът от автомагистрала, в който ограничението на скоростта е 90 км/ч, и ако се опиташ да пренебрегнеш този факт, фишът за превишена скорост в пощата ще ти напомни защо не е трябвало да го правиш.

И без това с по-висока скорост оттам минават само три типа шофьори: а) с коли под наем; б) които не си знаят парите; в) които са си прежалили колите.

И това лято пътуването към българското Черноморие и обратно беше приключение, което изисква здрави зъби, здрава кола и някоя друга молитва те да си останат здрави до повторната поява на нормална настилка.

Пандемията от коронавирус ще е до време - тази от некачествен, неравен и разбит асфалт у нас е вечна!

Но надежда, някъде там между фишовете, сметките за гумаджия и разбитите нерви, има - ремонт на "Тракия" между Чирпан и Стара Загора се очаква да започне след средата на септември. Ще приключи в рамките на добрия стар срок "когато - тогава", а междувременно ще глътне 89 милиона лева.

Докато чакаме чудото и вдъхновени след поредното екстремно друсане до морето и обратно, задълбахме във възможните причини вече няколко години участъкът да е в такова състояние:

1. Съсипани амортисьори, щастливи монтьори

Да не каже после някой, че държавата не мисли за малкия и среден бизнес. Не един автомонтьор е бил ангажиран с оправянето на последствия от шофирането между Чирпан и Стара Загора. Не за друго не са ремонтирали участъка до момента, а за да не бръкнат в джоба на хората от бранша.

2. Първата офроуд магистрала

Може би идеята е друга - да имаме повод да е гордеем с първата офроуд магистрала в света. Хем е магистрала, хем не е! Тук има, тука нема - и не говорим за здрав асфалт, а за концепцията за магистрала като цяло. Кажете на приятел чужденец, че се налага да се возите с 90 км/ч по аутобан - без съмнение ще го изумите.

3. Свикваш с друсането, преди и на морето да са почнали да те одрусват

Пътуването в този участък е своеобразна подготовка за това, което предстои, когато достигнеш курортите. Друсането ще притъпи много усещания, особено в седалищната област, че да не боли толкова, когато седнеш в крайбрежния ресторант и се окаже, че една салата "Цезар" с две скромни парчета пилешко в нея вече струва 12 лева. Бон апети, ама на тези, които ще ти папат от портфейла!

4. Мерки срещу заспиване

Еднообразието при пътуване по автомагистрала успива, а след първите два часа зад волана клепачите на всеки шофьор започват да натежават поне малко, забавят се реакциите и рискът от инцидент става по-голям. Решението? Асфалт на вълни - сигурното събуждане, особено ако колата си е ваша.

5. С грижа за здравето!

Имате камъни в бъбреците? Забравете за лазери и скъпоструващи терапии. Здравната каса няма нужда вие да сте ѝ разход, когато едно пътуване в този участък на "Тракия" ще разбие всичко, което има за разбиване не само във вашата кола, но и във вашето тяло.

И тук, като при всяко друго "лечение", са възможни странични ефекти. В случая пътуването между Чирпан и Стара Загора може да предизвика морска болест.

Ама то си е за повръщане.

Най-четените