Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Netflix се похвали с близо 19 млн. нови потребители и обяви, че вдига цените

Netflix се похвали с близо 19 млн. нови потребители и обяви, че вдига цените Снимка: Стопкадър @ YouTube

Стрийминг платформата Netflix е добавила близо 9 милиона нови абонати през четвъртото тримесечие на 2024 г., достигайки общо 301,6 милиона потребители в световен мащаб. Това става ясно от представения от компанията финансов доклад.

Ръстът в абонатите е дошъл благодарение на поредица от силни програми през последните седмици на 2024 г.

С представените резултати Netflix изпреварва очакванията на анализаторите от Уолстрийт, като на годишна база е добавила рекордните 18,91 милиона нови потребители за 2024 г., което е увеличение от 15,9%.

Разпределено по региони, за 2024 г. Netflix е добавила 4,82 млн. нови абонати в САЩ и Канада, 5 млн. в Европа, Африка и Близкия изток, 4,15 млн. в Латинска Америка и 4,94 млн. в Азиатско-тихоокеанския регион.

Това е последното тримесечие, за което от стрийминг гигантът ще представят редовно информация за броя на абонатите си.

Решението беше обявено през април 2024 г., като идеята е, че в докладите на компанията вече се акцентира повече на финансовите печалби. Информация за броя на потребителите на стрийминг платформата вече ще се дава, когато бъдат постигнати конкретни цели.

"Резултатите ни за четвъртото тримесечие надхвърлиха дори нашите собствени високи очаквания. Вторият сезон на "Squid Game" е напът да се превърне в един от най-гледаните в платформата въобще. "Carry-On" влезе в списъка на Топ 10 на най-гледаните ни филми за всички времена. Мачът на Джейк Пол срещу Майк Тайсън се превърна в най-стриймваното спортно събитие досега, а на Коледа представихме двата най-стриймвани мача в историята на Националната футболна лига (NFL)", се казва в писмо на ръководството на Netflix до акционерите на компанията.

---

Част от възхода на Netflix може да се потърси и в добавянето на съдържание от Световната федерация по кеч: 

---

През последната година Netflix работи по множество сделки за развитие на съдържанието си със спортни излъчвания на живо. Освен мачовете от NFL и боксовата среща между Пол и Тайсън, стриймърът си осигури правата за излъчване в САЩ на Световното първенство по футбол за жени през 2027 и 2031 г.

Друг коз за растежа на потребителите на платформата се оказа въвеждането на по-евтина опция за абонамент с реклами. Оказва се, че в държавите, в които тази опция се предлага (България не е сред тях), 55% от новите регистрации са именно за този план. 

"Основен приоритет през 2025 г. е да подобрим предлагането си за рекламодателите, което ще позволи значителен ръст на приходите от реклама", съобщават от ръководството на Netflix. 

Що се отнася до печалбите, общите приходи на компанията са се увеличили с 16% на годишна база, достигайки 10,25 млрд. долара. С това те надскачат очакванията на анализаторите за 10,11 млрд. долара.

Печалбата на акция възлиза на 4,27 долара в сравнение с 2,11 долара през същото тримесечие на предходната година.

От ръководството на Netflix обаче отбелязват, че оперативният марж е спаднал до 22%, което е най-ниското ниво през 2024 г., отразявайки значителните инвестиции в спортни програми на живо.

За цялата година общите приходи са нараснали с 16%, а нетната печалба е скочила с 62%.

Акциите на компанията поскъпнаха с повече от 10% до рекордно високи стойности на фона на силните приходи за четвъртото тримесечие.

Възползвайки се от сегашния ръст в абонатите, от Netflix обявиха, че възнамеряват да вдигнат цените за услугата си за част от пазарите.

"Докато продължаваме да инвестираме в създаване на съдържание и предоставяне на повече стойност за нашите потребители, от време на време ще искаме от тях да плащат малко повече, за да можем да реинвестираме тези средства в по-нататъшното подобряване на Netflix. За тази цел днес коригираме цените в повечето планове в САЩ, Канада, Португалия и Аржентина", става ясно от писмото на компанията.

Най-евтината услуга, която върви с реклами по време на гледане, през тази година в САЩ ще поскъпне от 6,99 долара на 7,99 долара.

Стандартният план, който към момента е най-популярен, ще се увеличи от 15,49 долара на 17,99 долара, докато най-скъпата услуга поскъпва с 2 долара до 24,99 долара.

Освен в САЩ и Канада, засега се знае, че цените ще се увеличат и в Аржентина. Очаква се да има поскъпване обаче и на други пазари.

В момента у нас цената на най-евтината услуга на Netflix e 4,99 евро, стандартната е 7,99 евро, а премиум струва 9,99 евро. У нас все още няма опцията за по-евтин абонамент с реклами.

---

Стрийминг платформата залага не само на собствените си сериали, но и на добра селекция от стари класики: 

---

По време на видеопрезентация за инвеститори след излизането на доклада за финансовите резултати на компанията, изпълнителният директор Тед Сарандос каза, че Netflix не очаква "никакво значимо" прекъсване на производствения си график или увеличаване на разходите за съдържание в резултат на продължаващите горски пожари в Лос Анджелис.

Той все пак акцентира, че природното бедствие е голям трус в живота на хората и фокусът на компанията към настоящия момент ще падне върху подкрепа за персонала и талантите на Netflix.

Другият изпълнителен директор на Netflix - Грег Питърс - посочи, че стрийминг платформата ще продължи да полага усилия за развитие на бизнеса с видеоигри.

По думите му ще бъде поставен фокус върху наративни игри, базирани върху филми и сериали на Netflix. Той цитира като пример наскоро пуснатата игра "Squid Game: Unleashed" и допълни, че предстои в платформата да бъдат качени "парти и кооперативни игри, които може да играете на дивана пред телевизора".

"Приемаме това като наследник на семейните вечери с настолни игри или като еволюция на това, което бяха телевизионните шоута с игри", коментира Питърс.

Той беше категоричен, че всички игри в Netflix ще са безопасни за децата и няма да изискват допълнителни плащания.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените