Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Походът на Netflix срещу споделените пароли е мащабен успех

В САЩ платформата бележи невиждан пик в новите регистрации, надвишаващ този от началото на COVID пандемията Снимка: Pixabay
В САЩ платформата бележи невиждан пик в новите регистрации, надвишаващ този от началото на COVID пандемията

Плановете на Netflix да сложи край на практиката за споделяне на пароли изглежда засега да увенчават с успех. Нова анализ показва, че стрийминг платформата е увеличила значително печалбите си, откакто въведе новата си политика в САЩ.

Според данните, събрани от компанията за стрийминг анализи Antenna, Netflix е отбелязала по-голям скок в новите си абонати, отколкото е имало през март и април 2020 г. покрай началото на локдауните заради пандемията от COVID-19.

От Antenna посочват, че в края на май компанията е регистрирала четирите най-силни си дни в САЩ за последните четири години, откакто е започнало измерването на данните.

Новите правила на Netflix забраняват широко разпространената практика клиентите на платформата да споделят паролата си със свои близки и приятели, които живеят на друг адрес. Те бяха въведени в САЩ в последната седмица на май.

Това според Antenna е довело в огромно увеличение в броя на новите потребители на стрийминг платформата - по 100 хил. нови акаунта на 26 и 27 май.

Според данните в дните до края на месец май Netflix е отчела над 100% ръст в новите регистрации в сравнение общия им брой за последните 60 дни преди това.

От изследователската фирма отбелязват, че с въвеждането на новите рестриктивни мерки срещу споделянето на пароли са се увеличили и прекратяванията на абонаментите за Netflix, но те далеч не са толкова колкото новите потребители.

Новините за доброто представяне на стрийминг платформата доведоха до поскъпване на акциите на компанията с близо 2% в петък. За последния месец акциите на Netflix се покачиха с над 27% до около 415 долара за акция.

Години наред компанията си затваряше очите за споделянето на пароли, тъй като това стимулираше растежа на услугата. През миналата година Netflix претърпя големи загуби на абонати заради редица фактори, включително изтеглянето си от руския пазар.

Това доведе до лансирането на тезата, че споделянето на пароли е навредило на приходите на платформата и следователно тази практика трябва да бъде ограничена, ако компанията иска да има достатъчно средства да инвестира в ново съдържание.

Смята се, че над 100 млн. домакинства по целия свят се възползват от услугите на Netflix, без да плащат за това, използвайки паролата на свой близък или приятел.

Миналия месец платформата предупреди потребителите си в САЩ, че ако искат да споделят паролата си с други хора извън своето домакинство, ще трябва да добавят допълнителен член към своя акаунт срещу допълнителна месечна такса от 7,99 долара или да регистрират директно нов акаунт.

Всички потребители с неоторизирани пароли предстои да бъдат блокирани.

Експериментът с ограничаването на практиката да се споделят пароли започна по-рано тази година в няколко държави, сред които Канада, Нова Зеландия, Португалия и Испания.

Netflix наскоро отчете нетно увеличение от 1,75 милиона глобални абонати за стрийминг през първото тримесечие, което е с почти 5% повече от същия период на предходната година, но под очакванията на анализаторите от Wall Street за над 3 милиона.

От компанията коментират, че виждат реакцията на недоволство и отписвания на всички пазари, на които започнат да прилагат новите си политики за паролите, но въпреки това цифрите показват, че това в крайна сметка води до увеличаване на новите абонати и по-високи приходи.

 

Най-четените