Най-много пари за медийното отразяване и реклама на изборите за Европейски парламент са похарчили листите на "БСП за България" и "ВОЛЯ - Българските патриоти". Това става ясно от доклада на Института за развитие на публичната среда, публикуван на сайта "Отворен парламент".
Според данните за медии и медийно отразяване всички партии са похарчили общо 3 281 413 лв. (без ДДС). Тази сума е съизмерима с разходите, направени за медии и медийна реклама по време на кампанията за предсрочните парламентарни избори през 2017 г.
От тези похарчени средства най-голям дял коалицията от партии "БСП за България" - 681 896 лв. (без ДДС) според публикуваните договори. И макар това да не им доведе достатъчния брой гласове, за да победят на изборите, още по-неуспешна в това отношение се оказва кампанията на ВОЛЯ.
КП “ВОЛЯ - българските родолюбци” са похарчили 597 180 лв. (без ДДС) за медии.
ПП ГЕРБ е на трето място по похарчени средства с 494 502 лв. (без ДДС). От Института за развитие на публичната среда обаче отчитат, че в изследването си няма как да бъде отчетена стойността и медийния ефект на обиколките на министър-председателя, предавани “на живо” във социалната медия Facebook.
От публикуваните по време на кампанията договори става ясно, че най-много средства са привлечени от bTV – 712 106 лв. (без ДДС), NOVA – 627 675 лв. (без ДДС) и БНТ – 289 139 лв. (без ДДС).
От печатните медии в. Труд е най-предпочитан за реклама и е привлякъл 108 112 лв. (без ДДС), следван от в. 24 часа – 97 144 лв. (без ДДС). Значителна е разликата между двата вестника и в. Сега, който се нарежда на трето място по приходи от политическа реклама с 39 083 лв. (без ДДС).