Сред плеядата PS3 заглавия, които бяха преработени за PS4, God of War III Remastered заслужава особено внимание. До момента от серията са продадени почти 25 милиона бройки, а God of War 2 бе обявена за най-добрата PlayStation 2 игра изобщо, което е огромно постижение предвид уникалния каталог на конзолата.
Без съмнение, God of War III е най-добрата хак-енд-слаш игра на това поколение и когато трябва да направиш нейна римастър версия, естественият избор е да вземеш основните елементи, които бяха изпипани до съвършенство, и да поставиш върху тях някои дребни нововъведения, които по-скоро допълват изживяването, отколкото го променят качествено. Преработената версия на третата част дойде в чест на 10-ата годишнина на поредицата. Портната от студиото Wholesale Algorithms, тя най-сетне предлага заветната конфигурация от 1080р резолюция при 60 кадъра в секунда и има т.нар. Photo Mode, който позволява да спрете действието, за да направите и споделите уникални кадри от разкошния и кървав свят на играта. Добавени са нови HD текстури и светлинни ефекти и нов Challenge Mode с допълнителни предизвикателства. Всичкото допълнително DLC съдържание от God of War III e включено в този пакет.
Всеки един аспект от играта – от отделните врагове до огромните босове и пейзажи, на чиито фон се развива действието – е просто внушителен и изгражда един митологичен свят, който остава еднакво притегателен и тогава, и сега.
StarCraft е игра, която не се нуждае от представяне. StarCraft Remastered е преработката в 4К резолюция на същата тази игра, която днес вече е достъпна за РС геймърите. Подобренията, които новото издание носи, са доста и определено правят играта привлекателна дори и само за да си припомним защо и до днес тя е считана за крайъгълен камък в стратегическия жанр.
Със StarCraft Remastered може да записвате прогреса си в облака, за да не се притеснявате, че ще изгубите сейвовете си; мултиплейърът е преработен изцяло и предлага по-добра мачмейкинг система, така че едва ли има съмнение, че сървърите ще се напълнят от самото начало. Накрая само с едно натискане на клавиша F5 може да сменяте между два графични режима - на оригиналната визия и на преработената - в случай, че просто искате да си припомните революцията в графиката за последните две десетилетия. Нововъведенията, които Blizzard са направили по отношение на нови единици, карти и баланс, водят до по-оспорвани и вълнуващи сблъсъци.
В пакета влиза и експанжънът Brood War, който носи по един нов епизод-кампания за всяка от расите, нова музика и видео анимации и над 100 нови карти за мрежова игра.
Излязла в края на живота на PlayStation 2, първоначално Final Fantasy XII попадна в ничията земя между два типа потребители: онези, които прегърнаха значителните различия в бойната система и сюжета, и онези, които не можаха да ги преглътнат. Едва ли в дългата история на поредицата има игра, която толкова да разделя феновете в мнението им, и сега – над 10 години по-късно - Final Fantasy XII получи втори шанс под формата на преработената версия с името The Zodiac Age.
Final Fantasy XII изоставя класическите походови битки и тук схватките са в реално време. И през 2006 г. това беше изненадващо дръзко решение, което доведе до комплексна и интересна бойна система, а днес тя е дори още по-добра благодарение на най-голямата промяна в Zodiac Age: включването на т.нар. Zodiac Job System за гъвкаво разпределение на уменията на героите.
Друга силна черта, която е устояла на проверката на времето, е атмосферата във Final Fantasy XII. Да, това определено е PlayStation 2 игра, получила втори живот през 2017 г., и поредицата от малки свързани зони само намеква за големите широки светове, които бъдещите Final Fantasy игри ще предложат. Но дори и така играта успява най-вече благодарение на чудесния визуален стил и свят, пълен с отличаващи се локации и фантастични същества, които едновременно изглеждат реални и приказни. Когато най-сетне приключите с основната кампания, очаква ви новият Trial Mode. Със 100 поредни битки в него той определено е ангажимент за ветерани, които имат достатъчно развит отбор герой.
На върха на своята слава, Resident Evil бе конзолната поредица, даваща облика на сървайвъл хорър жанра. Повече от десетилетие след GameCube оригинала, тази глава от легендарната хорър поредица е призвана да ви изкара акъла още един последен път. В HD. Като модерен римейк, Resident Evil 0 Remaster има и собствени достойнства и лесно можем да заключим, че HD преработката се е отразила добре на играта. Някои от кътсцените не са достатъчно приятни за окото и на моменти ефекти от GameCube оригинала си личат, но тяхното присъствие не помрачава общото добро впечатление. Сега може да играете във формат 16:9, така че всеки един съвременен телевизор или монитор е поддържан. Ако искате да запазите оригиналното усещане, съществува и опция за 4:3. Подобрен е и звукът с поддръжка на 5.1-канално аудио; добавени са и нови ефекти, които засилват атмосферата. Не трябва да пропускаме и управлението - оригиналният "танк" метод присъства, но сега има алтернатива, позволяваща да използвате левия стик, за да движите героите си свободно.
Resident Evil 0 Remaster ни напомня колко силна бе някога поредицата и дребните, но важни подобрения правят играта достойна за ново изиграване. Ако не сте я играли досега или искате да си припомните какво представляваше Resident Evil преди време, този римейк е много добра отправна точка.
Оригиналният Xbox може да бъде една от перлите на всяка гейм колекция. Недооценена конзола със сигурност, а когато хората говорят за нея, обикновено изчерпват наличните игри с Halo и оригиналната Forza. Всъщност, първата система на Microsoft има доста интересни и малко познати ексклузиви, един от които е и Voodoo Vince. 3D платформърът се появи през 2003 г. и тихичко дремеше в прашните страници на гейм историята, преди да бъде върнат към живот през пролетта на 2017 г. благодарение на Beep Games под формата на Voodoo Vince: Remastered. Играта ни връща към златните години на триизмерните платформъри, когато най-различни антропоморфни обекти ставаха герои на приключения.
Voodoo Vince: Remastered е симпатична и забавна игра, която ще ви накара да помислите малко, редувайки платформър сегменти с пъзели. Тя не преоткрива жанра на 3D платформъра, но е достатъчно компетентно направена, за да заслужи едно изиграване. Освен това, ако не сте имали достъп до оригинала - а най-вероятно не сте - това е добър начин да научите още нещо за малко познатия каталог на Xbox.
Шантавата история на Мани Калавера и неговите приключения в Страната на мъртвите е един от шедьоврите в приключенската колекция на майсторите на жанра Lucas Arts. Cлeд цeли 16 гoдини тъpпeливo чaкaнe, фeнoвeтe нaй-ceтнe получиха възмoжнocт oтнoвo дa видят Grіm Fаndаngо игpa, a въпpocът, кoйтo нaй-вepoятнo cи зaдaвaт, e c кaквo ca cвъpзaни пoдoбpeниятa в нoвoтo издaниe. Студиото Double Fine обеща не просто римейк, а тотална преработка на класическото заглавие. И не излъга - вcички тeкcтypи в игpaтa бяха пpepaбoтeни в НD peзoлюция, a 3D мoдeлитe бяха изградени oтнoвo из ocнoви. Игpaчитe мoжеха дa избиpaт мeждy cтapитe и нoвитe мoдeли caмo c eднo нaтиcкaнe – нaпpимep c тъчпaд бyтoнa нa DuаlЅhосk 4 – и виждaха пpoмeнитe във визиятa в peaлнo вpeмe.
Пoдoбpeния бяха пoлyчили cвeтлиннитe eфeкти, беше дoбaвeн и wіdеѕсrееn фopмaт, нo пoчитaтeлитe нa opигинaлнaтa игpa мoжеха дa я игpaят и в cтapия 4:3 фopмaт. Grіm Fаndаngо имaше и нoвo yпpaвлeниe, бaзиpaнo нa направен от фeнове мoд – cтyдиoтo бешe пoлyчилo paзpeшeниe дa гo дopaзвиe и пpилoжи. Haкpaя, cayндтpaкът бeше пpeзaпиcaн нaнoвo c пoмoщтa нa Cимфoничния opкecтъp нa Meлбъpн, кoйтo пpeди тoвa paбoти пo игpaтa Вrоkеn Аgе нa Dоublе Fіnе. Caмият дизайнер Tим Шeфep присъстваше в кoмeнтapнaта фyнкция, къдeтo зaeднo c дpyги пpoгpaмиcти oт cтapия eкип paзкpи интepecни пoдpoбнocти oтнocнo пpoцeca нa cъздaвaнeтo нa игpaтa и нeйния pимeйк.
Crash Bandicoot имаше своите звездни моменти в края на 90-те години, когато стоеше почти наравно с Mario и Sonic като най-популярните емблеми на гейминга. След края на оригиналната трилогия обаче, поредицата позагуби блясъка си и от PlayStation ексклузив се превърна в мултиплатформено заглавие, намиращо пристан при най-различни конзоли. Независимо от това, мнозина геймъри помнят с добро Crash и затова идеята на Sony и Activision да върнат към живот поредицата, макар и под формата на римастър, се прие добре.
Въпросната Crash Bandicoot N. Sane Trilogy съдържа римейкове на първите три игри от поредицата, всички от които излязоха за оригиналния PlayStation и бяха създадени от легендарното днес студио Naughty Dog. Crash Bandicoot, Cortex Strikes Back и Warped са простички платформъри, които се придържат повече към 2D корените на жанра. Нивата са линейни, а камерата е статична. Но докато геймплей механиката реално не е променена, трилогията е преработена значително във визуално отношение. Студиото Vicarious Visions е използвало оригиналните геометрични модели на Naughty Dog, за да изгради играта отново, а не просто да предложи старата версия.
Всичко е ново, включително моделите на героите и на заобикалящите ги обекти, обновени са и анимираните сцени между нивата. В същото време, визията е вярна на оригинала и шареният свят е също толкова шантав и симпатичен, колкото беше някога. Преработени са и трите саундтрака, а като бонус вместо с Crash, може да играете със сестра му Coco, която управлявате по съвсем същия начин, но тя има напълно различни анимации.
Shadow of the Сolossus е рожба на все още слабо известния по онова време Фумито Уеда, който се присъединява към студиата на Sony след кратък престой в токийския разработчик Warp. Уеда става част от гиганта през 1997 г. и черпейки на свой ред вдъхновение от минималистичния дизайн на друга влиятелна игра от зората на гейминга - Another World от 1991 г. - той разработва собствен подход, който по-късно ще стане известен като "дизайн с изваждане". Следвайки го, той премахва много от елементите, които по онова време определят екшън приключенските игри, за да създаде нещо по-артистично и пълноценно. На практика Shadow of the Colossus представлява серия от битки с босове, разпокъсани от периоди на странстване из безлюдния отворен свят. Всеки противник има уязвимост, чрез която може да го забавите или нараните, но откриването на слабото място на колоса и достигането до него са две напълно различни неща.
PS4 римейкът на Shadow of the Colossus е пълна преработка на оригиналната игра с възможно най-високата резолюция текстури. Работата бе поверена на студиото Bluepoint, което преди време направи HD версията за PlayStation 3, а SIE Japan Studio също помагаше. Задачата е трудна - да се преработят изоснови всички модели в играта, но да се запази оригиналният геймплей (с изключение на добавена нова опция за управление) и атмосфера. Не трябва да забравяме и логичното остаряване, което е необратим процес. Както и да го гледате, PlayStation 2 игра от 2005 г. просто не може да изглежда страхотно на новия ви 4К телевизор без преработка. Римейкът върви по деликатната граница на носталгията и модерното, ползвайки стария PlayStation 2 код и вдъхновението от някогашната визия. Ако имате стандартна PS4 конзола, играта е заключена на 30 кадъра в секунда, но ако разполагате с PS4 Pro, вариантите са два – 4К резолюция при 30 кадъра или 1080р при 60 кадъра. На PS4 и HDR-съвместим телевизор мъгливият, почти мистичен ефект във визията на играта изглежда още по-естествено и засилва контраста и детайлите, особено в елементи като облаците и светлинните ефекти.