Няма съмнение, че поредицата Star Wars е един от феномените на модерната популярна култура и е вдъхновила огромен брой допълнително съдържание, откакто първият филм излиза през 1977 г. Що се отнася до видеоигрите по космическата сага обаче, наред с някои страхотни класики имаше и твърде много разочарования през годините.
На 17 ноември тази година към дългия списък игри с марката Star Wars ще добавим и новата Star Wars Battlefront II, а очакванията и интересът закономерно са невероятно високи - тя има всички шансове да е играта по „Междузвездни войни", която феновете чакат вече доста години.
Засега все още не сме видели реални геймплей кадри, но дебютният трейлър е направен с енджина на самата игра и визията му е зашеметяваща. Какво още прави Battlefront II толкова обещаваща?
На първо място, това ще бъде първата Star Wars игра, която включва съдържание и от трите филмови епохи, така че феновете със сигурност ще открият нещичко за себе си.
Тежестта на короната
Когато Star Wars Battlefront II излезе през ноември за РС, PS4 и Xbox One, тя ще има сериозна конкуренция - но не от другите хитови заглавия за празничния сезон, а от своя съименник, излязъл преди повече от десетилетие. Оригиналната Star Wars: Battlefront II (да, имената при игрите понякога са объркващи) се появи през 2005 г. и до днес се смята за една от най-добрите Star Wars игри, успели да съчетаят добра сингълплейър кампания с атрактивен и богат тактически онлайн режим на фона на автентичната атмосфера от филмите.
Много фенове издигат първата Star Wars: Battlefront II на пиедестал и добрата новина за нейния наследник е, че създателите му са на същото мнение.
Новата Star Wars Battlefront II обещава да поправи проблемите на предишното Battlefront заглавие от 2015 г. и да надгради във всяко едно отношение. Предният път изобщо нямаше сингълплейър кампания, а сега тя е основна част от фокуса на новото заглавие, разработвано от три отделни студиа. Какво обещава да предложи кампанията и какво знаем за нея досега?
Сингълплейър кампанията: вашето лично звездно приключение
Историята се пише от сценариста на екшъна Spec Ops: The Line и ако сте го играли или дори само чували, то вече знаете, че може да очаквате нещо реалистично, мрачно и покриващо целия спектър от емоции. Историята започва веднага след експлозията на втората Звезда на смъртта - т.е. в края на „Епизод VI: Завръщането на джедаите", и обхваща период от около 30 години. Според студиото ЕА Motive, което помага в разработката, причината за това е желанието да се свържат събитията от оригиналната трилогия и актуалните филми и да се види какво се случва с Империята след гибелта на императора.
В Battlefront II ще влезем в ролята на имперски войник и ще изживеем събитията от гледна точка на Империята - главната героиня Iden Versio е командир на специален отряд, изпращан на тежки мисии срещу бунтовниците. Целта на сюжета е да представи Империята в една по-различна светлина и да изгради автентична героиня, която наистина вярва в своите лидери.
Творческият директор на основния разработчик DICE Бърнд Диймър нарича Star Wars Battlefront II "най-голямата и най-амбициозна игра", по която е работил. Залага се много на отворения характер на кампанията и на пресъздаването на усещането за това какво е да бъдеш елитен боец от Империята.
Още по-интересното е, че авторите обещават в поне една мисия да можем да играем от името на Люк Скайуокър и Кайло Рен.
Извън това знаем, че сингъл кампанията ще има зрелищни космически битки; знаем, че Iden има свой собствен спътник дроид (за когото подозираме, че ще може да се ползва като някакъв дрон и да елиминира враговете тихо от разстояние) и знаем, че интерфейсът и управлението в кампанията няма да се различават драстично от тези в мултиплейъра. По отношение на геймплея обаче много подробности още не са известни.
Другари по оръжие
Огромен е интересът и към отборния мултиплейър режим на Battlefront II, където освен майсторите от DICE в творческия процес се включва и известното с рейсърите си студио Criterion, което ще създаде превозните средства в играта. Пак на Criterion се пада и най-голямото нововъведение в онлайн играта: мащабните космически битки. Една от промените тук е, че вече ще видим напълно отделни класове вместо взаимнозаменяемата екипировка от предната игра. Космическите битки ще противопоставят до 24 играчи едновременно, а наземните ще са с до 40 участници. Предвиден е и локален сплит скрийн кооперативен режим за двама души.
Тепърва предстои да научим и други важни подробности за режимите на игра, кои планети ще посетим (засега са потвърдени Yavin-4, Tatooine и Starkiller Base), и дали играта ще се опита да възпроизведе усещането от по-старите Battlefront игри в мултиплейър битките, които напомняха повече на епични моменти от историята на вселената. Ясно е обаче, че създателите на Battlefront II искат да направят мултиплейъра не само вълнуващ за игра, а и част от неподправеното усещане с марка Star Wars.
Напрежението върху ЕА и трите студиа, ангажирани с проекта - DICE, Motive и Criterion - е много голямо, особено като се има предвид, че още догодина ще видим нова Star Wars игра.
Неин творчески директор е Ейми Хенинг, която познаваме като един от създателите на суперхитовата поредица Uncharted. За все още неназованата игра не се знае почти нищо, освен че ще бъде високобюджетен екшън от трето лице, поверен на студиото Visceral Games.
Когато Disney постави ръка върху разширената вселена на Star Wars, феновете се притесняваха, че повече няма да се черпи вдъхновение от невероятното богатство от истории и преживявания, изградени с героите на Джордж Лукас в десетки книги, комикси и игри.
Star Wars: Battlefront от 2015 г. бе като потвърждение на този страх; тя се съсредоточи твърде много върху оригиналната трилогия, не предложи много съдържание и разочарова доста фенове. Още е твърде рано да се каже дали Star Wars: Battlefront II наистина ще поправи всички грешки, но поне изглежда, че тя черпи вдъхновение от правилните места и е съобразена с очакванията на феновете. Нека Силата да бъде с нея.