Когато World of Warcraft излезе, някои от нас започваха, а други завършваха гимназия. Днес вече се успокояваме, че "белите косми са от нерви", но хитовата игра на Blizzard продължава да се играе. При това много.
Над 7 милиона души плащат като пичове месечен абонамент, за да цъкат World of Warcraft (WoW).
Цифрата е впечатляваща с оглед на факта, че играта вече е на 20 години, но очевидно фентъзи светът на Азерот е достатъчно увлекателен, че да държи толкова много хора в себе си (ей го на, България не успява).
Цифрите са базирани на доклад на генералния мениджър на поредицата Джон Хайт, цитиран от IGN. По време на Конференцията на разработчиците на игри Хайт обяснява, че през тези две десетилетия се е утвърдил ясен модел на поведение на играчите на WoW.
Когато се появи нов експанжън, има скок на плащащите абонамент, за да играят. Броят им впоследствие спада, като всеки нов пач води до леко повишение. Към края на жизнения цикъл на всеки експанжън абонатите достигат до най-ниската бройка, а при появата на ново продължение - скачат отново.
Промяна е настъпила с появата на World of Warcraft: Classic, която отново е засилила интереса към поредицата.
Проблем пък е бил зле приетият експанжън Shadowlands. Феновете рязко са се обърнали срещу него и очевидно са загубили доверие в поредицата, а появата на следващия - Dragonflight, не е довел до очаквания нов пик.
И тук идва промяната - осъзнали грешките си, Blizzard започнали да се допитват и вслушват повече в потребителите и да правят промени по играта, вследствие на което броят на абонатите всъщност се е увеличил с времето, напук на вече наложената тенденция.
Броят от 7 милиона настоящи абонати не е споделен от самия Хайт, а е приблизително предположение от Bellular Warcraft - създател на съдържание за MMORPG играта на Blizzard.
Ползвайки графика, показана от главния мениджър на WoW, и вече известни официални данни, потребителят е изчислил, че WoW в момента би трябвало да има около 7,25 милиона абонати, които всеки месец плащат, за да я играят.
Дори да не е точно изчисление, очевидно MMORPG-то се представя много добре. Все пак пикът е от далечната 2010 г., когато 12 милиона души изпълняваха куестове и организираха рейдове във фентъзи света.
Урокът според Хайт? Играчите трябва да участват в развитието на игрите.
Те са дълбоко отдадени на тези светове и не искат да ги напускат, което води до ценни предложения за разработчиците кое работи и кое не.