Assassin's Creed (AC) днес е изключително успешен франчайз с 12 цели видеоигри, няколко странични такива, игрален филм, книги, комикси и още.
Първоначалният план обаче е бил поредицата да бъде трилогия, а в третата и последна игра главният герой Дезмънд Майлс да се озове на борда на космически кораб.
Това може да прозвучи объркващо на онези, които свързват играта на Ubisoft основно с Ордена на асасините и това как негови представители убиват темплари в различни исторически периоди - от Египет, през Древна Гърция, та до Ренесансова Италия или Викторианска Англия.
Всъщност, както игралите поредицата знаят, в основата на сюжета ѝ стои идеята, че човечеството е създадено от друга раса, т.нар. Isu. Игрите са посветени именно на търсенето на артефакти, оставени от тази раса. То се осъществява като персонажи в наши дни чрез машина съпреживяват спомените на своите праотци от различни исторически периоди.
Тази история се развива вече над десетилетие, но първоначално Assassin's Creed III е трябвало да бъде последната игра. Това посочва Ларс де Вилд, който се занимава с проучване на конспиративни теории и религия в дигиталните медии, цитиран от Eurogamer.
През 2019 г., докато подготвя докторантурата си, той прави множество интервюта с хора, които преди са работили по поредицата игри. Сред тях е създателят на AC Патрис Дезиле и творческия директор на третата игра Алекс Хъчинсън.
По план е трябвало още в третата игра съвременният главен герой Дезмънд да победи злата корпорация Abstergo, начело на която стоят темплари, като използва "знанията и уменията на всичките си предци", включително главните герои на първите две игри - Алтаир и Ецио.
Историята се е развивала в посока на това Дезмънд и помагащата му Люси да станат новите Адам и Ева на друга планета... до която е трябвало да стигнат чрез космически кораб, по думите на Дезиле.
Създателят на поредицата обаче напуска компанията Ubisoft през 2010 г. преди Assassin's Creed: Brotherhood да се появи на пазара. Именно там Люси умира, а в Assassin's Creed III е приключена историята и на Дезмънд, но не по предварително замисления начин.
В крайна сметка днес поредицата има нов главен герой, борещ се с Abstergo - жена на име Лейла Хасан, която изживява спомените на герои от Египет, Древна Гърция и викингските завоевания в Англия.
И най-важното - вместо да приключи след третата игра, Assassin's Creed стана още по-мащабен франчайз. Едва ли скоро ще видим края му - последните три игри промениха геймплея и от стелт екшън адвенчър го тласнаха в сферата на екшън RPG игрите с отворен свят, а това доведе и до доста положителни оценки.
Самата концепция на Assassin's Creed - за хилядолетен конфликт между две организации, базиран на завета на (уж) изчезнала раса, дава възможност за нови и нови истории в различни исторически периоди.
В момента Ubisoft работят по експанжън за последната основна за момента игра - Assassin's Creed: Valhalla, озаглавен Dawn of Ragnarok, който ще запрати играчите в света на скандинавските богове.