Успехът на "Супер Марио Bros. Филмът" по кината нямаше как да остане незабелязан, така че може би е време да се подготвим за още анимационни адаптации по видеоигри.
Една такава е сигурна - играта Stray, в която играчът управлява бездомно коте из населен с роботи град, ще се превърне във филм.
Продукцията ще е дело на студиото Annapurna Animation и ще бъде вторият им проект след дебютния "Нимона".
Играта Stray се появи през 2022 г. и бе посрещната с отлични оценки от геймъри и критици. В нея играчът управлява бездомно рижаво коте, което пада в подземен град, населен от роботи. Търсейки пътя си навън, котето се сприятелява с един от роботите и двамата заедно започват да разплитат мистерията какво се е случило с хората.
Всичко това чрез решаването на пъзели (не особено сложни), обикаляне по покривите и уличките на града и бягане от мутирали бактерии.
"Това е игра, посветена на това какво ни прави хора, а няма хора в нея", коментира Робърт Беърд от Annapurna Animation пред EW решението да адаптират първо Stray.
Той описва историята на бъдещия анимационен филм като "приятелска комедия" за котка и робот.
Във филма, също като в играта, няма да има нито един човек, а екипът на Annapurna ще се постарае да възпроизведе есенцията на играта, направила я така популярна.
В центъра според Беърд стои идеята за "hopepunk", вярата, че оптимизмът е форма на съпротива.
И наистина - играта Stray може да се похвали именно с емоцията, която носи на играещия, и желанието, което поражда, мисията на котето да бъде успешно изпълнена. Ако не сте я пробвали, горещо препоръчваме, дори основната концепция да ви звучи малко странно.
В каталога на Annapurna Interactive има още редица игри, които могат да бъдат адаптирани, но за момента ръководителите на едноименното студио за анимационни филми не разкриват кои са следващите проекти.