FIFA се завръща в гейминга. Но не както си мислите.
Новата FIFA ще бъде мобилна игра и ще бъде разпространена от... Netflix.
Именно компанията, която стои зад популярната платформата за стрийминг услуги, а не някой голям разработчик, придоби правата за разпространение на бъдещия футболен симулатор.
Помним, че дълги години правата върху един от най-печелившите брандове в гейминга се държаха от Electronic Arts (ЕА). Само че през 2023 г. се стигна до разрив в отношенията между EA и Международната футболна федерация, което наложи смяна на името най-успешната футболна поредица - от FIFA тя стана EA Sports FC.
Сега обаче FIFA се завръща.
"Следващото лято, когато светът се събира, за да отпразнува Световното първенство по футбол, феновете ще могат да играят ексклузивно в Netflix Games обновената футболна симулационна игра FIFA", се казва в официално съобщение на Netflix.
Играта е разработена Delphi Interactive и ще бъде достъпна за абонати на Netflix през мобилното приложение на услугата. Това означава, че новата FIFA ще се играе само на iOS и Android операционни системи. В някои държави ще бъде достъпна и през някои телевизори.
Все още няма някаква информация какво по-точно можем да очакваме като геймплей, визия и съдържание. Почти сигурно обаче фокусът ще бъде насочен към световното първенство в САЩ, Мексико и Канада.
"Развълнувани сме от нашето партньорство с Netflix Games и Delphi Interactive преди световното първенство по футбол през 2026 г.", заяви президентът на ФИФА Джани Инфантино. "Това мащабно сътрудничество е ключов етап в ангажимента на ФИФА към иновации в пространството на футболните игри. Стремим да достигнем до милиарди футболни фенове от всички възрасти по целия свят и да предефинираме представата за симулационни игри."
Той смята, че новата игра бележи началото на нова ера в дигиталния футбол.
Калифорнийското студио Delphi Interactive е сравнително ново и непознато в гейминг индустрията.
То също така работи в сътрудничество с IO Interactive по очакваната догодина игра от света на Джеймс Бонд - 007 First Light.
"Като фенове на FIFA през целия си живот, за нас е чест да помогнем за появата на смелото следващо поколение и да преосмислим бъдещето на франчайза. Нашата мисия е проста: Да направим играта FIFA най-забавната, достъпна и глобална футболна игра, създавана някога", отбелязва изпълнителният директор на Delphi Каспер Даугор.

