Риз Ахмед - новата звезда от The Night Of

От премиерата си по HBO по-рано този месец, сериалът The Night Of получи някои от най-добрите отзиви за телевизията от години насам. В него Риз Ахмед играе Назир Хан, американски студент от пакистански произход в Куинс, който се оказва единственият заподозрян за бруталното убийство на момиче от Горен Ийст Сайд на име Андреа.

Свенливо, умно, привидно невинно хлапе, което просто се е въодушевило, че е открило жена, която да му обърне внимание, Наз не е особено подготвен за затвора "Райкърс Айлънд", където се оказва в третия епизод от сериала.

Актьорът Риз Ахмед се притеснява да не съсипе The Night Of със спойлери, затова той отказва да дава каквито и да е ориентири накъде ще поеме един от най-обсъжданите минисериали на това лято.
"Нещо, което според мен е важно", казва той, "е да разберете колко много от празнотите запълваме сами.

Когато някой седи и гледа мълчаливо, внасяте собствените си предубеждения за това как гледа и какво се случва в главата му." Ахмед казва, че намерението на Стивън Зайлиян не е да "предава" или загатва твърде много за зрителите, поне не и веднага. "Шоуто е заснето по такъв начин, че получавате много негативно пространство, много мрак в кадъра," допълва Риз Ахмед.

Риз Ахмед - от „Лешояда" до днес

Актьорът изглежда познат на всеки, който го е виждал да играе нищо неподозиращия съучастник на Джейк Джиленхол в "Лешояда" през 2014 г. - годината, в която той има шанса да стане истинска кинозвезда.
Извън The Night Of, той играе водеща роля като аналитик на ЦРУ в "Джейсън Борн" на Пол Грийнграс, който дебютира по кината в петък и още по-важно - той е във водеща роля наравно с Фелисити Джоунс в Rogue One: A Star Wars Story, който излиза през декември.

Въпреки че е израснал, харесвайки "Междузвездни войни", Ахмед казва, че "нищо не може да те превърне в по-голям фен на Star Wars от пребиваването на снимачната му площадка."

"Когато видиш с колко голяма любов е създаден светът от художниците на декори, дизайнерите на костюми, реквизиторите и други - те наистина изграждат реален свят," продължава той, като внимава да не разкрие дори и най-малкия детайл за пазения в дълбока тайна сюжет. "Това не е преувеличение. Те изграждат цял свят. Да бъдеш в подобна осезаема реалност е опияняващо."

Фактът, че всички тези филми излизат толкова скоро след The Night Of, е тъжно стечение на обстоятелствата.

Неочакваните обрати в снимките на сериала


Ахмед приема ролята на Наз още през есента на 2012 г. По това време Джеймс Гандолфини е сред продуцентите и трябва да играе адвоката Джон Стоун. По-малко от година по-късно, след като двамата са заснели пилотния епизод, Гандолфини умира. За известно време не е ясно дали сериалът ще продължи, но след неуспешен опит да бъде привлечен Робърт де Ниро за ролята, екипът се спира на Джон Туртуро - той придава незабравим образ на измъчвания от екзема адвокат, който се оказва на точното място в точното време.

Наз и Стоун са имали само една обща сцена в пилотния епизод, но Гандолфини, който запазва мястото си сред продуцентите на сериала, е оказал голямо въздействие на Ахмед. "Като актьор имахме много малко контакти, но придобих усещането, че той е много топъл, щедър, народен човек," казва той за звездата на "Семейство Сопрано". "Той имаше основен принос нещата да се случат и се бореше упорито за реализацията на проекта," допълва Ахмед. "Надявам се това да е нещо, с което той би се гордял."

Въпреки че за Риз кратките снимки с Джеймс Гандолфини са били удоволствие, не по-малко позитивни са преживяванията му и с Джон Туртуро. "Той определено беше човек, който ме взе под крилото си и беше много щедър, споделяйки мъдростта си, която постоянно се опитвах да попивам. Просто мисля, че той е един от най-големите на всички времена и начинът, по който подхожда към работата с неуморна дисциплина и суров инстинкт е нещо, към което се стремя", разказва Риз Ахмед за работата си с Туртуро.

"Първите ми впечатления за Наз бяха, че той е герой с голяма скрита дълбочина," казва Ахмед за персонажа си. Като "представител на работническата класа, второ поколение имигрант, опитващ се да печели достатъчно пари, за да следва и да живее добре," Ахмед възприема Наз като "гледащ живота отстрани." Той използва това усещане на "въвличане" от уникалните обстоятелства като "полезно препятствие", от което "да се оттласне от самото начало."

"Понякога се притесняваш какво да кажеш на хората"

Когато Наз започва да разказва историята какво се е случило в дома на Андреа в нощта на убийството й - първо на леко манипулативния детектив Бокс (Бил Кемп), а после на адвоката си и впоследствие на родителите си - той постоянно пропуска един уличаващ го детайл. Въпреки че твърдо е убеден, че не е убил Андреа, той не желае да разкрива подробости за играта, която тя го кара да играе и при която без да иска я одрасква с нож по ръката.

Запитан защо Наз избира да скрие тази част от историята, въпреки че е убеден в невинността си, Ахмед защитава мотивите на героя си. "Мисля, че в случая става дума за комбинация от много неща. Мисля, че има шок от подобна ситуация, когато част от висшите функции на човека стават леко безчувствени," заявява той. "Но и мисля, че има оправдано недоверие към властите, което идва от факта, че той е цветнокож от работническата класа. И мюсюлманин в Ню Йорк след 11 септември 2001, което според мен означава, че понякога се притесняваш за това какво да казваш на хората."

Расовата и религиозна идентичност на Наз, която изглежда съществува под повърхността в първите няколко епизода, излиза на преден план в по-късните. The Night Of е базиран на британския минисериал Criminal Justice, в койо бял актьор - Бен Уишоу, играе младеж, обвинен в подобно престъпление. Фактът, че Наз е мюсюлманин от пакистански произход, става все по-значим, когато започва делото срещу него и двете страни се опитват да използват по различни начини предразсъдъците на съдебните заседатели в Ню Йорк.

Ахмед, който е играл злополучен атентатор-самоубиец в британската комедия на тема тероризъм "Четири лъва", казва, че вижда как нещата се подобряват за цветнокожите актьори като него.

"Мисля, че не може да се отрече, че възможностите за цветнокожи творци са по-малко на брой, че има стъклен таван," казва той. Въпреки че тези бариери за него са "обезсърчаващи," Ахмед казва, че ги приема и за своеобразна "възможност".

"Приятно е да чувстваш всеки път, в който постигнеш нещо в преодоляването на тези препятствия, че последиците са по-мащабни от това просто да получиш желаната роля," казва той. "Целим да разчупим границите за следващото поколение творци, но и да вдъхновим нови видове съпричастност сред зрителската аудитория."

Въпреки че го съдят за убийство, Назир Хан безспорно предизвиква съпричастност. Но това не означава, че Ахмед е готов да разкрие какво се случва в главата на неговия герой.

"Не искам да говоря твърде много за нещата, случващи се в главата на Наз," казва той, "защото смятам, че е по-важно какво вие си мислите, че се случва в главата на Наз."

Новините

Най-четените