Netflix вече има нещо против това да споделяте паролата си със своите приятели и има намерение да направи нещо по въпроса.
Някои потребители на платформата за стрийминг съобщават, че са видели съобщение, което гласи: "Ако не живеете с притежателя на този акаунт, трябва да си направите собствен профил, за да продължите да гледате".
Говорител на компанията е коментирал пред Би Би Си, че става дума за тест, който има за цел да потвърди, че хората, ползващи регистрации в Netflix, наистина имат това право.
Стрийминг платформите традиционно предлагат възможността един профил да се ползва на няколко устройство в дома - т.е. докато съпругът гледа някоя класика като "Кръстникът" в хола например, съпругата да може да наваксва с гледането на Queen's Gambit на лаптопа си, а детето да може да гледа някое аниме в своята стая на смартфон.
Конкретно при Netflix различните абонаментни планове предлагат различен брой профили към един акаунт. Абонатите с основен план могат да ползват акаунта си на едно устройство, тези със стандартен - на 2, а тези с премиум акаунт - на 4.
Изискването е, че само хора, които живеят с притежателя на акаунта, могат да го ползват. Но реалността не е такава - масова практика е приятели на различни адреси да си споделят паролата.
При разделяне на парите за месечната такса това излиза по-евтин вариант за всички, но е в разрез с условията за ползване на стрийминг платформата. Ето защо Netflix очевидно обмислят начин да прекратят тази практика, макар да не е ясно колко хора я прилагат по света.
Засегнатите от новия тест при опит за влизане в даден профил са били помолени да въведат код, получен със смс или по електронна поща. Възможно е отлагането тази проверка за по-късен момент, но съобщението ще се покаже отново, докато не бъде извършено потвърждението.
Съобщението още е в тестови период и се е появило само при ограничен кръг от потребители и то само на телевизори. От компанията обясняват, че все още предстои да се реши дали да бъде приложено върху цялата им мрежа.
Още през 2016 г. изпълнителният директор на компанията и неин съосновател Рийд Хастинг коментира, че споделянето на пароли е "нещо, с което трябва да се научиш да живееш", тъй като понякога то е напълно легитимно (между членовете на едно семейство), а и по думата му компанията се справя добре въпреки тази практика.
Въпреки това няколко години по-късно - през 2019 г. - Грег Питърс, главен директор "Продукти", коментира, че компанията търси решение на проблема със споделянето на паролите.
Netflix в момента има над 200 милиона абонати по света. 37 милиона от тях са новорегистрирани през 2020 г., когато затварянията по света и принудителното стоене вкъщи накара мнозина да се обърнат към стрийминг услугите в търсене на забавление.
Компанията увеличи цените си, което в комбинация с новите абонати и популярни продукции като Queen's Gambit и Tiger King доведе до печалби в размер на почти 2,8 милиарда долара чиста печалба.