Себастиан Фетел и част от шефовете на Red Bull изненадоха медиите с твърдението, че излизането на колата на сигурността на пистата по време на Гран при на Европа във Валенсия, осми кръг от световния шампионат във Формула 1, е било маневра, насочена към шансовете на германеца да спечели състезанието.
Първи Фетел изрази такава идея, веднага след отпадането си и мнозина отдадоха тази реакция на емоциите на пилота, който спря заради повреда след рестартирането.
След това обаче темата беше поета от съветника на Дитрих Матешиц и "сив кардинал" на тима доктор Хелмут Марко, който обясни, че колата на сигурността е излязла на трасето, за да "помогне на шоуто".
Фетел пък обясни, че колата на сигурността не била само заради почистването на трасето заради станала малко по-рано катастрофа, но и за "да ни прекършат врата".
Преди това решение Фетел беше далеч напред, с над 20 секунди аванс пред втория - Ромен Грожан. С излизането на колата на сигурността авансът на Фетел се стопи, той атакува много силно при рестартирането и тук също може да се търси причина за повредата в алтернатора, която го извади от състезанието. По ирония на съдбата, Грожан също отпадна заради такава повреда.
"Стана едно л**но - оплака се Фетел след финала. - Смятам, че на всички беше ясно, че се откъсвахме пред колоната без никакъв проблем."
И доктор Марко побърза да подкрепи Себ.
"Фетел беше толкова далеч напред, а веднага след това колоната се събра и разликите изчезнаха - обясни Марко. - Точно както се прави това в американските състезания."
Коментаторът на германската Sky TV Марк Сурер, който е бивш пилот, обаче се усъмни в конспиративната теория на Red Bull.
"Не мисля, че в неделя имаше нещо умишлено, насочено срещу Фетел - обясни швейцарецът. - Все пак, маршалите трябваше да получат възможност да почистят пистата. Но съм сигурен, че тази тема ще се дискутира още известно време."