Техническият директор на Ferrari Пат Фрай призна преди Гран при на Китай, че новият болид на Скудерията - F2012 изостава средно с 0,8 секунди на обиколка "на сухо - нормални квалификационни условия" спрямо лидерите в новия сезон във Формула 1.
Фернандо Алонсо спечели в Малайзия и е начело в класирането след първите два старта, но според Фрай, тимът има да свърши още доста работа, преди да осигури на испанеца автомобил, с който редовно да се бори за победи.
"Определено не очаквах, че един от нашите пилоти ще е начело в класирането след първите две състезания - обясни Фрай. - Още от самото начало на тестовете преди сезона бяхме наясно, че имаме да решаваме някои проблеми с новата кола. Всички във фабриката работят усилено, но ни остава още доста работа.
"Мисля, че на сухо - в нормални квалификационни условия изоставаме с около осем десети от секундата на обиколка от най-добрите. Когато обаче е мокро или влажно и сцеплението е ниско, F2012 се представя добре, тогава проблемите с новата кола не са толкова сериозни. Това се видя в петъчните тренировки в Мелбърн и в състезанието в Малайзия.
"Ако трябва да оценя представянето на Скудерията до момента, то оценката ми ще зависи от работата да отделните екипи в тима.
"Екипът, който участва в състезанията, включително и механиците в бокса работят много добре - в Мелбърн ние направихме най-бързите спирания в бокса, а в Малайзия скоростта на работата на механиците в пита ни печелеше време и позиции всеки път, когато нашите пилоти спираха при тях за смяна на гуми.
"Но, като цяло, общата оценка на работата на тима, е доста по-ниска.
"Друг плюс на тима е начинът, по който всички ние реагираме на стреса, свързан с това, че трябва да догонваме лидерите. Департаментът, който произвежда новите части се справи и с най-агресивните срокове, които поставяме на екипа, работещ там.
"Всички в тима полагат сериозни усилия, но в началото не си свършихме добре работата - новият ни болид трябваше да е бърз още от самото начало на сезона."
Фрай потвърди, че F2012 ще бъде с подобрения за състезанието в Китай - точно пет промени в колата, според него.
"По-голямата модернизация остава за Испания - обясни Фрай. - Ще е хубаво новите компоненти и промени да са факт по-рано, но истината е, че в момента сме издърпали максимално напред всичко, което може да се промени по колата - в Китай ще има промени, които бяха планирани за Испания."