Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Германската мега идея

Михаел Шумахер ще трябва да помогне на Нико Розберг да поеме лидерската роля в Mercedes Снимка: Getty Images
Михаел Шумахер ще трябва да помогне на Нико Розберг да поеме лидерската роля в Mercedes

Новината за новия договор, който предлага Mercedes на Нико Розберг няма да е сред изненадите този сезон - синът на Кеке Розберг има талант и потенциал да се нареди сред най-добрите пилоти в историята на Формула 1. При преминаването на Нико в Mercedes, което съвпадна със завръщането на 7-кратния световен шампион Михаел Шумахер, мнозина побързаха да отпишат младия германец и дори се появиха аналогии с развитието на кариерата на по-малкия брат на Михаел - Ралф, който изкара доста време в световния шампионат, спечели много пари, но не постигна нищо особено.

Сега, Норберт Хауг и Рос Браун искат да се възползват по най-добрия начин от дългосрочните планове на Mercedes за Формула 1 и са готови да предложат нов договор на Нико Розберг, това е новината от вчера, парите по новия контракт също са впечатляващи - общата сума с увеличението на заплащането на пилота може да достигне 80 милиона евро за пет години. А договорът на Нико трябва да е до 2016 - най-вероятно до края на 2015 с опция за още един сезон.

Така, Mercedes става третият отбор, който се обвързва дългосрочно с голямата си звезда - Red Bull и Ferrari вече направиха това, като преподписаха със Себастиан Фетел и Фернандо Алонсо, съответно до 2014 и 2016. Не е случайно, че новината за Нико идва сега - сезонът навлиза в решителната си фаза, а Фетел вече не е на пазара. Розберг и Михаел Шумахер имат нужда от допълнителна стимулация и по-младият германец току-що я получи.

Това решение може да се окаже риск за Нико - обвързването с отбор, който е купил тим, доминирал само един сезон, може и да не доведе до успехи. Но, в противен случай Розберг ще трябва да се включи в трансферната въртележка на големите тимове - Ferrari, McLaren и Red Bull. А там несигурните ситуации са много повече, въпреки че Mercedes е на негова страна.

Идеята на Mercedes е стремеж към постигане на тотална национална идентичност във Формула 1 - германски тим, германски болид, германски двигател и германски пилот. Ако тази комбинация се окаже успешна, то успехите на Михаел Шумахер ще бъдат забравени. Точно Михаел Шумахер успя да изпълни донякъде тази формула с Ferrari - пет поредни световни титли в началото на века, но италианците още твърдят, че го уважават, но не го обичат. В McLaren Рон Денис и Мартин Уитмарш втори сезон се опитват да накарат тази формула за заработи - най-големият британски отбор нае двамата най-добри английски пилоти, които спечелиха по една титла преди възхода на Себастиан Фетел.

Перфектното изпълнение на такива еднонационални рецепти във Формула 1 се случва много трудно и още по-рядко. И провалите са много повече от успешните примери. Ален Прост с неговия Prost, с Оливие Панис за пилот и мотори Peugeot беше грандиозен провал в средата на 90-те години. Но пък атаката на Renault в края на 70-те с изцяло френски отбор се оказа успешна.

Няма смисъл да припомняме славните години на Williams с Найджъл Менсъл и Деймън Хил, но и тогава липсваше по една съставка от магическата формула. Значи е възможно, просто се постига трудно и не трае дълго.

Но пък се помни дълго...

 

Най-четените