Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

10 нови неща във Формула 1

10 нови неща във Формула 1 Снимка: Mercedesgp.com

Новите отбори

Във Ferrari може и да не се радват особено на новите отбори във Формула 1, но за феновете разрастването на стартовата решетка е събитие, което се чака от дълго време и носи само положителни емоции. Дори и новите тимове да прекарат целия сезон в боричкане помежду си в дъното на класирането, това ще осигури още нещо, за което да пишат медиите. Плюс това ще гледаме повече пилоти на пистата и оттам - ще има по-интересни състезания.

Завръщането в Монреал

Всички във Формула 1 се радват за връщането на пистата „Жил Вилньов" в календара - не само заради бързите й дълги прави, тежките зони за спиране и стените, които наказват грешките на пилотите. Трасето в Монреал не е от групата „Тилкедрум" - модерни, но скучни писти, където рядко стават интересни надпревари - това е истинска писта за истински състезания. При последните две състезания в Канада - двама пилоти взеха първите си победи във Формула 1, Роберт Кубица направи катастрофата на десетилетието, а в боксовете настана истински хаос. Освен че състезанията тук винаги са интересни, Канада се отличава с още нещо - местните фенове пълнят трибуните и създават отлична атмосфера.

Забрана за презареждане

Формула 1 се разделя с квалификациите с пълни с гориво автомобили, пожарите в бокса и всички странни и нелогични стратегии, свързани със съхранението или точното изразходване на горивото. Както и с изчисленията с колко всъщност е по-бърз един пилот, който е дал по-лош резултат от колегите си, но е бил с повече гориво в резервоара. Завръщаме се към класическите състезания от Формула 1, където пилотите трябва да се справят с коли, които ще тежат с около 160 килограма повече на старта на състезанието в сравнение с финала. Ще е интересно да видим кои от пилотите ще се справят най-добре със завръщането към класическите надпревари.

Дебютантите

Миналата година във Формула 1 се появи само едно ново лице - Себастиен Буеми. За щастие, през 2010 нещата се поразвдижиха и ще можем да сравняваме представянето на дебютантите. Нико Хюлкенберг беше най-силният в GP2 през 2009, Лукас ди Граси най-после получи шанс да е титуляр, а Виталий Петров трябва да оправдае надеждите на Русия, която досега не е имала пилот във Формула 1. Освен тях - ще гледаме и Бруно Сена, младокът, който носи най-известната фамилия във Формула 1, както и заелият последното свободно място Карун Чандок. Само заради това индиецът заслужава аплодисменти. 

Формула 1 в Twitter

Почти всяка седмица някой пилот или член на отбор се появява в Twitter, което ни осигурява информация от първа ръка, какво се случва в спорта. Дали до края на годината в Twitter ще присъстват всички пилоти от Формула 1? Хубав въпрос, нали?

Битката на съотборниците

Трансферната рулетка във Формула 1 ни осигури някои вълнуващи двойки съотборници за новия сезон. Люис Хамилтън срещу Дженсън Бътън в McLaren не само изправя един срещу друг двамата британски топ пилоти, но и това ще е двубой на последните двама световни шампиони във Формула 1. Във Ferrari Фернандо Алонсо се изправя срещу Фелипе Маса, а бразилецът ще е най-силният съотборник, който някога е имал двукратния световен шампион. Изключваме Хамилтън през 2007 година. Нико Розберг откри, че преминаването в топ тим върви с уловка - негов съотборник е най-успешният пилот в историята на Формула 1 - Михаел Шумахер. В Red Bull решиха да заложат на стабилността и запазиха Себастиан Фетел и Марк Уебър. Договорът на Марк е само до края на годината и трябва да подобри представянето си, за да си запази мястото в тима и за 2011. По-хубавото е, че тестовете показаха, че осемте топ пилоти може би ще имат сходни възможности за изява тази година. Ако използваме клишето: очаква ни „класически сезон". 

Южна Корея

Мнозина биха поискали да дадат оценка на пистата за Гран при на Корея още преди болидите да са стигнали до трасето, но моето мнение е, че още е рано. Но всяка нова писта и още зрители на Формула 1 е добра новина за спорта. Всички се надяваме, че този старт ще е успешен.

Истински квалификации

Забраната на дозареждането с гориво доведе до оформянето на истински квалификации, в които пилотите ще участват с минимално количество гориво. Което означава, че ни предстоят вълнуващи квалификации с инфарктен край и оспорвана битка. Да, щеше да е по-интересно, ако го нямаше правилото пилотите да стартират в състезанието с гумите, с които са постигнали най-доброто си време в квалификациите. Но и в този случай ще е по-добре в сравнение това, което гледахме досега. 

Завръщането на Шумахер

Без значение дали го обичате или го мразите, няма съмнение, че завръщането на Михаел Шумахер е голямата новина във Формула 1, която тепърва ще се развива. Дали Шуми ще продължи оттам докъдето стигна в края на 2006 и веднага ще се включи в битката за победи? Или пък ще води борба за оцеляване в средата на класирането? Как ще се справи спрямо Нико Розберг? Ще е интересно. 

По-малко политика

Жан Тод започна президентската си кариера на мястото на Макс Мозли тихо и спокойно, действа предвидимо и никой няма нищо против нещата да продължат така. Може би Тод наистина ще успее да излекува автомобилния спорт в световен мащаб, но работата е наистина много. 

 

Най-четените