Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Гьошев остана на 7 секунди от победата в рали "България"

7 секунди не стигнаха на Гьошев да спечели рали "България" Снимка: rallybulgaria.com
7 секунди не стигнаха на Гьошев да спечели рали "България"

Европейският шампион Лука Росети с Fiat Abarth Grande Punto S2000 спечели драматично 42-ото издание на рали "България". Той отмъкна победата на Петър Гьошев и Димитър Спасов (Peugeot 207 S2000) в последните два етапа с едва 7.2 сек.

Италианският триумф край Боровец беше допълнен от третото място на Лука Бети, също с Peugeot 207 S2000, който отрано се задоволи с него и полагащите му се точки за Европейския шампионат.

Гьошев поведе още от самото начало на състезанието и запази лидерската си позиция до последните две отсечки. Той започна неделния ден с аванс от 6.6 сек. пред Лука Бети и 11.7 спрямо Росети, но европейският шампион беше по-бърз от българина и
в четирите етапа.

До последните две отсечки той съкрати пасива си до едва 3.2 сек., а с второто минаване на "Мухово" го превърна в преднина от 3.4 сек. В решителната "Славовица" Росети дръпна с още толкова пред Гьошев и в крайна сметка със 7.2 сек. аванс стана 18-ият италианец, спечелил рали "България".

Победата щеше да направи Гьошев едва четвъртият български победител в състезанието след Илия Чубриков (1971 г.), Димитър Илиев (2007) и Крум Дончев (2008). За него и Спасов остава утехата, че за втора поредна година са най-бързият български екипаж край Боровец и взимат най-много точки за националния шампионат. Освен това тандемът записа и първите си точки за европейския шампионат.

Димитър Илиев с Skoda Fabia S2000 беше най-бързият пилот в ралито и доминираше напълно със седем от десет възможни етапни победи. Пилотът на „Виваком рали тим" спука гума едва във втората съботна отсечка, което го забави с 3 минути и той потъна в класирането. Веднага след това той наложи непосилно за своите конкуренти темпо и си проби път до петото място, като покри цели 1:10 мин. от огромния си пасив.

До последно Илиев се бори за четвъртата позиция с Ясен Попов и неговия Mitsubishi Lancer Evo 9 R4. Пилотът на „Мтел рали тим" изневери на атрактивния си стил, заложи на стегнато каране и след събота се движеше на 1:17 мин. пред своя преследвач. Със силното си темпо Илиев стопи разликата до едва 7.2 сек., но това не се оказа достатъчно и той остана пети.

Шести в крайното подреждане се нареди Игнат Исаев, който изкара първото си състезане с автомобил Super 2000 с нает от италиански отбор Peugeot 207 S2000. Зад него се нареди националният шампион Крум Дончев, също с автомобил на френския
производител. Подобно на Илиев и той спука гума в SS2, а след това загуби още време при второто минаване на „Сестримо" и нямаше възможност да се бори с Исаев.

В последните етапи победителят в рали „България" от 2008 г. все пак изпревари чеха Антонин Тлустяк (Skoda Fabia S2000) и зае осмата позиция. Първата десетка допълниха поляците Мачией Ржежник и Сжимон Рута с последните два "супера" Peugeot 207 S2000, като в нито един момент от състезанието не показаха особени заложби за по-предно класиране.

Веднага зад тях финишира Тодор Славов с Renault Clio R3. Пилотът на „Булбет рали тим" беше сред шестимата състезатели, спукали гуми във втората отсечка, а след това и получи наказание от 20 секунди, но завърши състезанието като победител в Европейския шампионат при автомобилите с един двигателен мост.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените