Шесткратният световен шампион Себастиен Льоб контролира напълно хода на рали „България", 7-и кръг от първенството на планетата и в края на втория ден на състезанието отново е начело с аванс от 40,5 секунди пред съотборника си в Citroen Дани Сордо.
Испанецът обаче беше принуден цял ден да води оспорвана битка с частния пилот на Citroen Петер Солберг. Норвежецът, който е световен шампион за 2003 година избра по-агресивни настройки в обедния сервиз и в края на деня се доближи на 4,7 секунди от Сордо. Освен това Солберг спечели и трите следобедни отсечки, а сутринта Льоб и Сордо взеха по един етап, като отсечка №7 „Любница 1" беше отменена заради многото зрители, застанали на опасни места.
„Не е никак зле за частен пилот", радваше се Солберг на постиженията си след края на деня. „Утре ще атакуваме отново, искам място на подиума, но се надявам да съм втори, а не трети."
В началото на втория ден на рали „България" заводските пилоти на Ford Мико Хирвонен и Яри-Мати Латвала отново изостанаха от колегите си от Citroen - този път заради грешен избор на гуми. Двамата финландци стартираха с по-твърдите сликове на Pirelli, тъй като се надяваха на сухи пътища, но се оказа, че на места има много влага, асфалтът е мокър и дори има локви, което им струва много време.
Така още в сутрешните отсечки Себастиен Ожие от Citroen Junior изскочи на четвърто място, след като вчера излетя от пътя в третия етап, загуби минута и половина и се смъкна до седмото място, а после излезе шести.
За следобедните отсечки Льоб беше единственият от лидерите, който стартира в по-меките гуми, тъй като очакваше дъжд, но по етапите така и не заваля.
„Заложихме на сигурното решение - ако беше заваляло, щяхме без проблем да опазим аванса си", обясни Себ. „Солберг също стартира с меките гуми, така че нямах избор. Смятах, че ще загубя време, но всъщност преднината ми сега е по-голяма отколкото беше вчера."
Утре са последните 4 етапа от рали „България" - по две минавания на „Мухово" и „Славовица", а финалът е в 14 часа пред хотел „Рила" в Боровец.