15-годишният българският пилот Георги Тачков бе избран от ADAC да тества за сателитния отбор на Lotus във Формула Мастърс на пистата Лаузицринг край Берлин и то след препоръката на спортният директор на отбора.
Тачков е многократен шампион на България по картинг и настоящ водач в клас Ротакс Макс на родния шампионат, а това му беше първият тест с болид. Младият българин веднага впечатли с много бързото си адаптиране към болида и не допусна нито една грешка по време на теста.
Тачков се представи най-добре сред пилотите в отбора, а в края на деня можеше да следва без проблем на пистата вторият в класирането на шампионата Марвин Кирхьофер.
"Преживяването да карам болид в легендарните цветове на Lotus бе невероятно вълнуващо! Първо започнахме с опознаване на отбора, направа на седалката за мен и позиционирането на педалите. В началото трябваше да карам на полигон на който да се привикне към функциите на болида - обясни след теста, който е бил в средата на август Тачков.
"При първото излизане на трасето не ми бе комфортно в болида, не се чувствах така както в картинга. В следващото ми излизане вече се отпуснах и така от моя отбор само аз бях изпълнил всички задачи достигайки 5-та скорост на правата и можех да следвам водещата кола на Марвин Кирхьофер по завойте на Лаузицринг. Надявам се, че този тест е само началото за мен! След края получих похвали от всички в отбора, но участието ми в шампионата през следващия сезон зависи от намирането на спонсори."
"Георги нямаше никакви проблеми с адаптирането към основните функции на болида през сутринта. Той също така умееше много точно да обясни какво прави колата и следваше точно нашите инструкции. Това винаги е едно отлично начало за млад пилот - допълни състезателният инженер Денис Лайхер.
"В следобедната сесия Георги без проблем успяваше да се задържа зад водещия болид, като дори и без него отпред винаги караше по правилната траектория. Георги показа отличен подход в адаптирането към новата за него кола."
Формула ADAC Мастърс е шампионат който служи като начална стъпка на младите пилоти след картинга. В шампионата участват пилоти и отбори подкрепяни от Lotus и Volkswagen, а ADAC избира най-добрите немски пилоти които да прогресират по стъпките на Себастиан Фетел, Нико Хюлкенберг, Тимо Глок и Нико Розберг.
Болидите във Формула ADAC Мастърс са производство на Dallara, теглото им е 570 килограма и се задвижват от 1,6-литров двигател на VW.