Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Конър вече е повече бизнесмен, отколкото спортист, а уискито, модата и медиите го направиха №1 в света

Конър разчита да печели най-вече от собствените си марки, а не толкова от спонсорски договори и от изяви в октагона Снимка: Getty Images
Конър разчита да печели най-вече от собствените си марки, а не толкова от спонсорски договори и от изяви в октагона
Конър вече е повече бизнесмен, отколкото спортист, а уискито, модата и медиите го направиха №1 в света Снимка: Getty Images

Вероятно Конър Макгрегър си е изчислявал внимателно седмичните приходи в годините, когато все още е бил водопроводчик, разчитащ на държавни помощи.

Сега едва ли има смисъл суперзвездата на UFC да си брои парите - те просто са твърде много, а и медиите постоянно се опитват да го правят вместо него.

През пролетта ирландецът беше обявен за №1 по приходи сред всички спортисти по света и изпраща една изключително успешна във финансов план година. 

В спортен план нещата не стоят по същия начин, тъй като 33-годишният Макгрегър се появи само два пъти в октагона и набързо беше победен и двата пъти от Дъстин Порие. Но със сигурност размерът на банковата му сметка е достатъчен, за да го утеши.

Конър е прибрал около 55 млн. долара от двете битки с Порие, които продължиха общо 752 секунди. Това означава, че звездата на бойните спортове е спечелил над 73 000 долара на секунда през годината си в UFC. 

Когато говорим за Макгрегър обаче, приходите от спорт са само върхът на айсберга.

През май списание "Форбс" изчисли, че "Ноториъс" е припечелил изумителните 180 млн. долара за последните 12 месеца, в период, когато само веднъж се впусна в битка, на UFC 257.

Тогава срещу Порие той изкара около 22 млн. - така че откъде са дошли всички останали?

По сметките на "Форбс", спонсорските договори на Конър добавят още няколко милиона в сметката му, но и те не са основният му приход, изстрелял го над звезди като Лионел Меси (130 млн. долара) и Леброн Джеймс (96.5 млн.).

Истинският отговор се крие в предприемаческия инстинкт на Макгрегър.

Той си пробива свой път в бизнеса и създава собствени марки, вместо да разчита единствено да рекламира чуждите. 

Неговото лично уиски се казва Proper No. Twelve - то, естествено, е ирландско и е кръстено на Района Дъблин 12, където Конър е израснал.

Боецът непрестанно го рекламира при всяка възможност, независимо дали в своя Instagram профил на своите над 43 млн. последователи, или покрай кампаниите за предстоящите двубои.

"Моята марка Proper No. Twelve показва кой съм аз", категоричен е Макгрегър. Вече е документиран да пие уискито и в компанията на боса на UFC Дейна Уайт, и заедно със знаменитости като Жозе Моуриньо и Джъстин Бийбър.

Алкохолната марка пожъна мигновен успех и отчете приходи от над 1 милиард долара още през първата си година. През тази пролет Макгрегър реши да я продаде на един от американските алкохолни гиганти Proximo Spirits и именно от тази сделка прибра 150 млн. 

Това обяснява и как регистрира такива постъпления, изстреляли го на върха в класацията на "Форбс".

"Познавам много от тези спортисти в списъка, те печелят толкова много от техния спорт и от спонсори. При мен е точно обратното. Аз разрушавам тенденциите", обясни тогава Макгрегър.

Явно ще продължи да ги руши, тъй като бизнес портфолиото му далеч не се изчерпва с уискито - той вече си има модна марка, наречена Огъст Макгрегър, създадена преди 5 години заедно с дизайнера Дейвид Огъст.

Печалбите на модната линия се изчисляват на около 50 млн. долара годишно.

През 2016 г. Конър беше победен от Нейт Диас и това го вдъхнови да влезе на пазара на фитнеса и тренировъчните програми.

Той притежава своя фитнес програма, наречена F.A.S.T. и предназначена да вкара потребителите във форма чрез методи, разработени от водещи спортни специалисти и психолози.

F.A.S.T. носи на звездата още около 5 млн. годишно, а миналата година той пусна и свой възстановяващ спрей, така че амбициите му в областта най-вероятно ще се увеличават в бъдеще.

Конър Макгрегър инвестира и в собствена медийна компания - TheMacLife, която отразява ММА, фитнес и лайфстайл събития. 

Разбира се, медията има достъп до събитията на UFC и трупа популярност, като вече може да се похвали с над 1 млн. последователи в своя YouTube канал.

Не е преувеличено да кажем, че в момента парите следват Конър навсякъде, както и че той вече е повече бизнесмен, отколкото спортист.

Още през 2019 г. "Ноториъс" разкри, че бойните спортове за него са на трето място по генерирани приходи, през същата година обяви и оттеглянето си от ММА. 

Но Дейна Уайт до последно ще се опитва да го вкара в още двубои, независимо доколко ирландецът е подготвен за тях.

В неговото отсъствие UFC се опита да отгледа и изстреля други звезди като Израел Адесаня, Камару Усман и Франсис Нгану, които вече си имат голяма фенска маса.

Никой обаче не може да се доближи до популярността на Макгрегър - мачовете с негово участие все още държат рекордите по зрителски интерес в UFC.

Снимка: Getty Images

Затова и представянето му срещу Порие тази година вкарва UFC в голяма дилема.

Конър вече е класиран едва под №9 в лека категория, но настоява за двубой за титлата срещу шампиона Чарлз Оливейра.

Бразилецът също е наясно, че от среща между двамата ще паднат големи пари и е напълно съгласен.

"Май е идеалното време за такава битка. Конър лично ме предизвика на дуел, предлагайки да уредим конфронтацията между Ирландия и Бразилия за втори път. Не само той се интересува от това, целият свят чака тази битка. Така че да го уредим, готов съм да го изчакам до май", заяви Оливейра.

Проблемът е, че аргументите за трона на претендентите Джъстин Гейджи и Ислам Махачев са доста по-сериозни, докато формата на Конър не предполага шампионски амбиции.

Това обаче е главоблъсканица, която в UFC трябва някак да разрешат.

За Конър важното е, че каквото и да прави, по всяка вероятност парите ще продължат да го следват и догодина. Не само в спорта, но и навсякъде другаде.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените