На 6 септември, докато ураганът "Ирма" се подготвя да овършее Карибите, по-голямата част от пилотите на самолети, отправили се към този регион решават да се върнат обратно. Разбираемо, още повече, ако държат да запазят живи и здрави поверените им пътници и да ги върнат на земята.
Но един пилот решава нещо друго. Той кара Boeing 737 на американската компания Делта, тръгнал е от Ню Йорк до Сан Хуан, Пуерто Рико и прави точно обратното на своите колеги. Отправя се именно в посока на урагана.
По невероятен начин пилотът успява да разтовари пътници и багаж и да се върне обратно в Ню Йорк. Самолетът не е претърпял никакви щети, а според авиокомпанията не е бил подложен и на никакъв риск. Въпреки драматичните снимки и новини, условията за летене са били много "под" оперативните граници за летене.
Where others have turned back, Delta #DL431 presses on. #Irma
— Flightradar24 (@flightradar24) September 6, 2017
📡 https://t.co/XN6E2TcXUN pic.twitter.com/YRXxEduTok
Цялото начинание е проследено в Twitter live, като в трилър от експерта по авиация Джейсън Рабиновиц в сайта flightradar.
A few flights attempted to squeak into @AeropuertoSJU ahead of Hurricane #Irma
— Jason Rabinowitz (@AirlineFlyer) September 6, 2017
Too late. 2x @JetBlue & 1 @AmericanAir flight turning around pic.twitter.com/ssGLh5EFCp
В първия си туит Рабиновиц отбелязва как "много самолети са се опитали да кацнат на летището в Сан Хуан преди урагана. Твърде късно обаче, два полета на Jet Blue и един на United American Airlines са принудени да се върнат обратно".
You really want to fly into SJU during a category 5 hurricane, DL431?
— Jason Rabinowitz (@AirlineFlyer) September 6, 2017
Everyone else has turned around. pic.twitter.com/nHdChvYh2Y
Но, за голяма изненада, на сайта flightradar се появява полетът Delta 431, тръгнал с 34 минути от Ню Йорк за Сан Хуан. "Той наистина ли иска да се опита да кацне?" - се пита Рабиновиц.
You really want to fly into SJU during a category 5 hurricane, DL431?
— Jason Rabinowitz (@AirlineFlyer) September 6, 2017
Everyone else has turned around. pic.twitter.com/nHdChvYh2Y
Половин час по-късно отговорът е ясен: "Настина се опитва." Авиационният експерт отбелязва, че вятърът все още не е твърде силен, но условията се влошават с всяка изминала минута.
Delta is hoping for a VERY quick turn once they get to SJU.
— Jason Rabinowitz (@AirlineFlyer) September 6, 2017
The return flight is listed as "early," departure bumped up 25 minutes pic.twitter.com/0F6rrn2HR7
Малко по-късно приземяването е успешно. Но в този момент проблемът е решен само наполовина. "Делта наистина трябва да бърза страшно много, за да разтовари пътниците и да тръгне обратно" - отбелязва Рабиновиц, освен ако не иска да пожертва самолет за 100 милиона долара, излагайки го на опасностите, произтичащи от урагана.
Here they go! DL302 now taxiing for takeoff before #Irma gets really bad. pic.twitter.com/CNfk5L6oaa
— Jason Rabinowitz (@AirlineFlyer) September 6, 2017
Точно за 52 минути - Делта успяват да разтовари пътниците и куфарите им, да качи на борда другите пътници с багажите и да тръгне обратно.
Всичко това означава невероятна организация не само за пилота и екипажа, но и хората на check-in, както и екипа на авиокомпанията на земята.
Цялата тази операция - гледана от радарите - изглежда невероятна и ужасно опасна. Именно ако се наблюдава как пилотът успява да тръгне със самолета по коридор, който е на границата с урагана, станал междувременно изключително агресивен.
Кацането в Ню Йорк е с 46 минути по-рано. Все още не е ясно как са се чувствали пътниците на борда и какви са били техните реакции.
Basically this, but for a 737 pic.twitter.com/zu8zqC4Tjk
— Jason Rabinowitz (@AirlineFlyer) September 6, 2017
Постъпката на пилота наистина е смела, а щастливият край на цялата история я прави повече от симпатична. Още повече, че пътниците все пак са стигнали по предназначение. За разлика от хилядите останали блокирани по летищата.