Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Лубиц можеше да разбие по-ранен полет

Андреас Лубиц планирал самоубийство от дни, но е трябвало да изчака до втория си полет за деня, за да извърши своя маниакален план Снимка: Getty Images
Андреас Лубиц планирал самоубийство от дни, но е трябвало да изчака до втория си полет за деня, за да извърши своя маниакален план

Катастрофата на Germanwings, която отне живота на 150 души, не слиза от новинарския поток, а в последните дни медиите, основно германският таблоид Bild, непрекъснато ни запознават с мрачното състояние на ума на пилота, виновен за смъртта на всички пасажери.

Ако съберем парчетата заедно, изглежда невероятно, че Лубиц толкова добре е успял да прикрива вътрешните си демони и тревоги, особено от тези, които са работили в най-тясна връзка с него - екипажа, с който той е изпълнявал полети на нискотарифната авиокомпания.

Лубиц се е консултирал с лекари, защото е имал проблем с очите, а в края на миналата година е претърпял автомобилна катастрофа, която е причинила още по-голямо влошаване на зрението му. Не е ли било това очевидно за околните от начина, по който той е пилотирал самолет? В някои немски медии се появи и диагнозата биполярно разстройство.

Важно да се отбележи, че катастрофата на 24 март не се случва в първия полет за деня на Лубиц, а във втория - на връщане към Дюселдорф

Тези първи часове от деня засега остават неизследвани, въпреки важността им. И така, А320 каца в Барселона в 08:57 ч. Това означава, че капитан Патрик Сондерхаймер и копилотът Лубиц са станали рано сутринта, за да изпълнят първия полет от Дюселдорф до Барселона, а след това да се върнат обратно.

Вече разбрахме, че Лубиц е имал болничен лист за този ден, но го е скъсал и е отишъл на работа, като обяснил, че иска по-късна дата - след полета.

Разследващите изследват в детайли всичко - взаимодействието между Сондерхаймер и Лубиц, контакта им с другите служители, всеки заснет кадър от придвижването им по летището. Екипажът на А320 трябва да е получил рутинна информация от авиодиспечерите в Дюселдорф за климатичните условия за полета, гъстотата на трафика към и от Барселона, тестване на оборудването и т.н.

Следователите вече знаят от компютъра на Лубиц, че в седмиците преди катастрофата той е търсил в интернет методи за самоубийство, проучвал е и механизма на ключалката на вратата на пилотската кабина.

Германецът е разгадал как да излъже автоматичните системи за безопасност, така че да направи плавно, но фатално спускането към Алпите.

Това показва, че през цялата рутинна комуникация с РВД, през целия полет от Дюселдорф до Барселона, той е следвал маниакалния си план. И така до най-важния детайл:

Необходимо е било да бъде оставен сам в пилотската кабина - последната и най-важна част от плана. Това не му се отдава в първия полет

От опит Лубиц знае, че капитан Сондерхаймер се чувства спокоен, когато самолетът достигне височина от 11 500 метра, тогава той си позволява да отиде до тоалетната или да направи кратка почивка. Веднага, след като първият пилот напуска кабината, вратата й е заключена и Лубиц започва снижаване на самолета - още едно предумишлено действие.

Той знае, че Airbus има система за превенция на екстремни маневри и рязко падане, която обаче позволява да се поддържа височина до 30 метра. А самолетът няма как да знае, че не става дума за писта, а за Алпите. След това просто не обръща внимание на автоматичния индикатор за близост.

От действията на Лубиц в седмиците преди катастрофата може да заключим, че лекарите не са последният щрих от цялата картина. Неговите мениджъри и колеги също трябва да бъдат включени, защото явно нищо в Лубиц не ги е обезпокоило, а очевидно е трябвало.

 

Най-четените