Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Уди Алън и какво е да си от губещата страна на движението #MeToo

Режисьорът дава първото си интервю от 30 години насам Снимка: Getty Images
Режисьорът дава първото си интервю от 30 години насам

Независимо дали вярвате, че Уди Алън е педофил, и независимо дали харесвате филмите му и смятате, че т.нар. "Култура на отмяната" се държи несправедливо спрямо него, трябва да чуете какво има да каже той - едно от най-големите имена, пострадали от движението #Metoo.

Тъй като неговата гледна точка отсъства от документалния филм "Алън срещу Фароу", посветен на семейството на режисьора и актрисата Мия Фароу и обвинения в сексуален тормоз, Paramount Plus дават възможност за изравняване на силите с излъчване на интервю, което Уди дава за телевизия CBS и където споделя какво е да си от губещата страна на атаките на #MeToo.

"Не съм блудствал с Дилън, а връзката ми със Сун-И започва естествено", твърди режисьорът Уди Алън в първото си телевизионно интервю от 30 години насам, което бе пуснато в стрийминг услугата Paramount Plus на 28 март.

Интервюто е направено през юли миналата година за CBS News, а въпросите задава кореспондентът на телевизията Лий Кауан. Разговорът между тях се провежда преди премиерата на документалния филм "Алън срещу Фароу" на HBO, но отново са засегнати темите с обвиненията на Дилън Фароу и бракът на Уди Алън с една от осиновените дъщери на Мия - Сун-И Превин.

В 35-минутното видео 85-годишният режисьор обсъжда и културата на отмяната (cancel culture), под която попадна филмът му "Един дъждовен ден в Ню Йорк".

"Мисля, че тези действия са глупави. Добронамерени, но глупави. Това, което правят, е да наказват съвършено невинен човек заради една лъжа", коментира Уди Алън.

Заради обвиненията в сексуален тормоз, отправени от осиновената му дъщеря Дилън Фароу, филмът на Уди "Един дъждовен ден в Ню Йорк" бе забранен за излъчване в САЩ, а от Amazon отказаха да разпространението му.

Притесненията на режисьора са, че същата съдба ще последва и новият му проект Rifkin's Festival, който бе сниман миналата година.

В интервюто Уди отново потвърждава казаното преди години - думите на Дилън са измислици на бившата му половинка Мия Фароу, която искала да му отмъсти, понеже я напуснал и започнал връзка с осиновената ѝ дъщеря Сун-И.

Алън и Фароу се разделят през 1992 г., когато започва и делото за сексуален тормоз срещу режисьора. Същата година той показва 20-годишната Сун-И като новата си половинка, а 5 години по-късно двамата сключват брак

А на въпрос не смята ли за неуместно да започне връзка с осиновената дъщеря на бившата си половинка малко след раздялата, Алън отговоря: "Не е имало момент, в който връзката ни да не се чувства като най-естественото нещо на света. Не е имало пауза, защото връзката ни започна постепенно. Не е било като да изляза една вечер с нея и да я целуна.".

С Мия Фароу никога не са имали типичните брачни отношения, споделя още Уди, като това се потвърждава и от "Алън срещу Фароу". Двамата не са живеели в един дом, а според неговите думи той никога дори не е оставал да преспи в къщата им в Кентъки. Затова и не разбира на каква основа са повдигнати обвиненията на Дилън.

"Нямаше никаква логика в тези обвинения. Защо мъж на 57 години, който няма нито едно обвинение в живота си, изведнъж, по средата на спорна битка за попечителство, ще бъде обвинен в блудство", казва Уди Алън.

Въпреки че Дилън го обвинява в малтретиране, Алън и до днес я определя, че тя е добро дете, което е манипулирано от майка си.

"Вярвам, че тя искрено вярва в тази лъжа", коментира той.

Но освен становището на съда пред 90-те, който го оправдава, Алън посочва и фактът, че е успял да осинови две момиченца заедно със Сун-И след делото за сексуален тормоз като доказателство за невинността си. 

"Щяха ли да позволят на педофил да осиновява деца?", пита Уди в интервюто на CBS.

А що се отнася до данъка "обществено мнение", режисьорът дава ясно да се разбере, че не се интересува какво хората мислят за него. От значение е само филмите му да не са заложник на личните му конфликти.

"Дали ме интересува, че мъж или жена, които си седят вкъщи, все още вярват, че съм педофил? Тяхното мнение е толкова смислено, колкото и на хората, които вярват, че съм прекрасен човек", смята режисьорът.

 

Най-четените