William Hill се превърна в първата бетинг компания, спонсорираща турнир от Големия шлем. Рекламите на сайта за залагания се появиха и на трите големи корта на „Мелбърн парк“ и предизвикаха сериозен дебат.
Споразумението бе постиганто през октомври, но породи големи съображения относно залозите „на живо“, които са забранени в някои части на Австралия.
Част от специалистите изразиха публично недоволството си от нарастващата връзка между спорта и бизнеса със залагания. Дори се заговори за влиянието им върху децата.
„Би било наивно да смятаме, че няма да окаже влияние върху децата“, споделя д-р Саманта Томас – професор в университета Дийкън. Изследвания показват, че подобни реклами са изключително успешни, тъй като като се прожектират като фон на играта.
William Hill отказва да коментира проблема, но рекламният директор на тениса в Австралия Ричард Хасългрейв отговори така: „William Hill работи с някои от най-големите спортни марки в света и огромен аспект от това сътрудничество е фокусиран върху запазване честността на спорта“.
„Трябва да започнем национален дебат по темата още сега – за ефекта върху децата и младежите, които са бомбардирани от подобни реклами“, добави пък министър Джейн Гарет от щата Виктория, отговорна за регулациите на хазарта и алкохола.