Прочутата развяваща се бяла рокля на Мерилин Монро от филма "Проклетите седем години" е на първо място в класация за най-запомнящите се моменти в модата, пише в. "Дейли експрес".
За тоалета са гласували 51 процента от участниците в допитване, направено от сайта "Калейдоскоп", който е специализиран в електронна търговия с дрехи.
Сцената, в която поток въздух от вентилационната решетка на нюйоркското метро повдига бялата рокля на главната героиня във филма от 1955 г., превърна Мерилин Монро в секс символ.
Тоалетът, създаден от дизайнера Уилям Травила, беше продадена на търг за внушителната сума от 4,6 милиона долара през 2011 г.
На второ място с 15 процента от гласовете на анкетираните е прочутото конусовидното бюстие на Мадона, проектирано от Жан-Пол Готие за турнето й "Blonde Ambition" от 1990 г.
Третото място участниците в допитването са отредили на прозрачната рокля "Версаче", с която певицата и актриса Дженифър Лопес се появи на наградите "Грами" през 2000 г.
Челната тройка на най-емблематичните тоалети, изготвена след допитване сред мъже потребители на сайта, изглежда малко по-различно.
На първо място е късата рокля с цветовете на британското знаме, носена от бившата спайска Гери Халиуел на наградите БРИТ през 1997 г.
Следват развяващата се бяла рокля на Мерилин Монро и малката черна рокля на Одри Хепбърн от филма "Закуска в Тифани" (1961).
Вижте в галерията най-запомнящите се тоалети!